Avatar billede dhartvig Nybegynder
10. september 2008 - 14:36 Der er 7 kommentarer

Bærbaren vil ikke opstarte

Når der tændes for bærbaren kommer der blot lys i lamperne, men den starter ikke op, skærmen forbliver blot sort. Kan så holde sluk-knabben inde i noget tid, så den lukkes igen og forsøge at opstarte igen, hvorefter bærbaren, efter en del gange i samme procedure, plejer at starte op og fungere normalt. Det gør den nu ikke længere. Hvad kan der være galt? Og kan det betale sig at få den repareret? Den er et par år gammel.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. september 2008 - 14:40 #1
Prøv at tage batteriet ud, sæt strøm på, og se om den kan starte.
Kan den ikke, er den formentlig helt død.

Kan den starte, så sæt batteriet tilbage, og se om den kan starte.
Kan den det, har du løst problemet.

Kan den ikke, er batteriet defekt, og skal skiftes.
Avatar billede dhartvig Nybegynder
10. september 2008 - 15:02 #2
Har prøvet at tage batteriet ud og det hjælper stadig ikke på det. Den lyser stadig, men starter ikke op. Det er som om bl.a. blæseren går igang og går hurtigt ud igen og så sker der intet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. september 2008 - 19:06 #3
Så tvivler jeg på det kan betale sig at gøre mere ved den.

Hvis det er en dyrere mærkevarePC kunne man måske nok tænkes at det kunne betale sig at kigge lidt på den. Oven i købet er mange mærkePC´ere jo solgt med hele 3 års garanti - så det kunne være værd at undersøge.

Er det en "lavpris" pc, ville jeg ikke selv bruge mere tid på den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2008 - 21:20 #4
Har prøvet næsten det samme....
Prøv at pil harddisken ud og sæt den ind igen. Måske en dårlig forbindelse!
Avatar billede mascote Nybegynder
11. september 2008 - 02:33 #5
lyder lidt ligesom en software fejl ? kommer nok til at koste omkring 600,- kr. hvis du skal have den lavet hos forhandleren ellers kunne du prøve format C:
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. september 2008 - 08:22 #6
Hmm - mascote, fik du læst spørgsmålet?: "Når der tændes for bærbaren kommer der blot lys i lamperne, men den starter ikke op, skærmen forbliver blot sort."

Hvordan kan det være en softwarefejl, når den aldrig starter?
Hvordan formatterer man en "C:" når man ikke kan tilgå disken? :-)
Avatar billede nva Praktikant
11. september 2008 - 08:25 #7
Du skal holde powerknappen inde et øjeblik efter du har fjernet batteriet for at tømme den helt for strøm inden du sætter netstrøm til den - det er min erfaring.