Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. september 2008 - 19:13 Der er 5 kommentarer

Snyde i mit spil

Jeg har et online baseret spil www.clickgame.dk..

Hvordan kan jeg forhindre folk i at snyde ? Ved godt der findes auto-click programmer o.lign.

Det ikke den slags snyd jeg vil have løsning på.

Det er folk bruger packets (sender points via. url f.eks s.php?navn=Jesper&score=9999&kliks=9999999)

Kan jeg lave noget smart, så brugeren ikke kan læse siden "s.php", kun når den bliver indlæst i min ajax httpRequest ?

(jeg dobbeltposter lige i 2 forskellige kategorier (PHP og Javascript)

På forhånd tak
Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. september 2008 - 19:23 #1
Evt sige:
hvis "vindues størrelsen" er over 200 px, så skal den gå til en side som viser fejlen?

Ajax http_request har vel ingen "vindues størrelse"?
Avatar billede montago Praktikant
09. september 2008 - 19:53 #2
Jeg har selv lavet et spil med JS/Ajax hvor score'n bliver submittet med post/querystring...

min løsning er ikke fejlfri, men kan hjælpe mod folk uden alt for meget snilde...

når spillet går igang beder jeg serveren om mit Spiller nummer (et random tal mellem 0 og 1 milliard)

når jeg skal submitte, sender jeg dette tal sammen med scoren... hvor jeg på serveren checker om nummeret er rigtigt

nummeret gemmes i Session (som man lige skal indstille timeout på, til fx 30minutter)

det virker mod alle folk som ikke ved hvordan Javascript lige fungere, eller kender til Firefox/Firebug
Avatar billede montago Praktikant
09. september 2008 - 19:56 #3
man kan evt "kryptere" sin score, ved at lave et regnestykke mellem spillernummeret og scoren... hvor du ganger tallet inden du sender det afsted, og dividere på serveren.

herved kan du tjekke om scoren giver et pænt rundt tal... hvis ikke, har de jo nok snydt...

det vil forvirre en anelse mere

du kan også BASE64 encode værdierne... herved skjules tallene helt...
Avatar billede roenving Novice
10. september 2008 - 06:05 #4
-- det er da absolut en fejl at requeste data i em ajax-ting med get, brug post i stedet !-)
Avatar billede GamerJens Nybegynder
03. oktober 2011 - 17:12 #5
Jeg bruger Auto Keybot!

Kan hentes her: http://autokeybot.com

Super nemt at bruge og sætte op