Avatar billede webrex Nybegynder
09. september 2008 - 15:41 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Nogen som arbejder hos IBM-Lenova? Køb af Thinkpad

Hej

Jeg er meget på udkig efter en thinkpad bærbar pc. Jeg har dog ikke bestemt mig for, hvilken model jeg skal vælge, men jeg har en plan om, at købe een, som vil kunne holde en god rum tid. Jeg har pt. en Dell fra 2003, som har kørt fint uden problemer i alle årene - og dengang gav jeg 13.000 kr. og vil ca. give det samme igen - måske lidt mere.

Spørgsmål: Thinkpad lancerer nye modeller, men de er tilsyneladende ikke kommet i Danmark endnu - hvordan kan jeg få en ny Thinkpad hurtigst muligt? Evt. hvis nogle af jer har kontakter med Lenova, må I gerne skrive, hvornår I vil kunne skaffe en ny Thinkpad model!

Og hvordan får jeg den billigst - jeg kan se, at en model med mine specifikationer koster ca. 2500 dollars i udlandet, og vil sikkert koste mere her - men hvordan gør jeg det smartest for at få den billigt?

Jeg søger noget lignende: 2.6-2.8 GHz, mindst 2GB Ram med plads til 4 GB Ram, grafikkort på 512 MB Ram, evt. den nye slags harddisk hvis det er 128 GB ellers en ikke for lille alm. harddisk (ca. 128 som minimum) helst 7200 i hastighed. Tror jeg kigger på en T500 (som afløser T61).
Avatar billede jokkejensen Novice
09. september 2008 - 15:58 #1
Er det ikke w-serien du vil ha' ?

Det bliver deres nye woopass workstation, http://www.version2.dk/artikel/8203

(ikke i DK endnu)

/JJ
Avatar billede webrex Nybegynder
09. september 2008 - 18:54 #2
Ikke nødvendigvis - jeg er ret betaget af udseendet på T61 (T500). Men jeg har brug for bærbaren hurtigst muligt - så håber, at nogen kender noget til, hvor man kan bestille dem... få flere informationer om, hvilke konkret modeller, der er på vej til DK.
Avatar billede superanden Nybegynder
09. oktober 2008 - 18:08 #3
laptops.dk har ok billinge thinkpad computere
Avatar billede superanden Nybegynder
09. oktober 2008 - 18:12 #4
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1812&osCsid=36eec78f86bb97447ebdea3c454a5d0c

Opfylder dine krav og koster 12500kr inkl. moms dog kun 256mb ram i grafikkortet.
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2008 - 18:36 #5
<ole>

Jeg har bl.a. en ThinkCentre fra Lenovo (IBM) - og selvom det er en desktop model, kan man nok sammenligne på dette punkt:

Min PC kom forhåndsinstalleret og fyldt med såkaldt 'produktionsfremmende' software. Da jeg skulle bruge min professionelt (primært til webkode og anden programmering), var jeg nødt til at købe en frisk Windows og installere den i stedet. Ikke mindst fordi den leverede software var fyldt med fejl. Ellers er jeg ganske godt tilfreds  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede webrex Nybegynder
14. november 2008 - 20:23 #6
svar