Avatar billede tmo1419 Nybegynder
09. september 2008 - 15:35 Der er 4 kommentarer

åbne nyt vindue fra koden

Hej alle
Min kode (C#) skal - baseret på et valg fra en side - validere input og evt. åbne et nyt vindue som ikke må være popup men i et nyt target. Samtidig skal den oprindelige side køre videre. Jeg kan altså ikke bruge Response.Redirect for det nyt vindue og jeg vil helst undgå javascript men åbne vinduet fra code-behind filen. Hvordan gør man det? Hurtigt svar tak.
Mvh T
Avatar billede keysersoze Guru
09. september 2008 - 15:49 #1
c# arbejder kun på serveren så derfor kan du ikke bruge det til at åbne et nyt vindue på klienten - du er derfor nødt til at benytte javascript.
Avatar billede tmo1419 Nybegynder
09. september 2008 - 16:07 #2
hvordan gør jeg så det smartest? brugerens valg er afgørende for om det ekstra vindue skal åbnes hvorfra der installeres en komponent eller om den komponent skal installeres på anden måde eller om der intet skal ske udover at det oprindelige vindue fortsætter (instal flow)...
PS: Valget aføres af en radiobutton og Næsteknap (img-knap).
Avatar billede jokkejensen Novice
09. september 2008 - 16:20 #3
<asp:placeholder visible="<%# SkalLortetVises %>" runat="server" id="visLortet">
<script type="text/javascript">
var newwin = window.open();
</script>
</asp:placeholder>

kunne vel virke, eller bare skrive til en <asp:literal />.Text = "<script type='text/javascript'></script>"

Måske ikke så cool, men vil fungere.

Skal det gøres uden postback, så kig på  http://www.ajaxpro.info/ eller http://www.asp.net/ajax/

/JJ
Avatar billede tmo1419 Nybegynder
09. september 2008 - 16:33 #4
har ikke mulighed for at bruge ajax her og helst med brug af postback. Er ikke sikker på at jeg forstår din kode - desværre! hvor skal det placeres - går ud fra at det er på aspx siden eller ?
Og de andre muligheder hvordan behandles de (installation af komponent uden åbning af vinduet med ved blot at kalde en run kommando)?