Avatar billede zamiel Nybegynder
08. september 2008 - 19:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rådgivning omkring programmering af design

Hej eksperter

Jeg ville lige forhøre mig til hvordan i herinde vil foreslå at man kan lave et design jeg er blevet forelagt.

Sitet skal minde om (http://www.xolair.com/index.html) i den forstand at baggrunden skal være stribet samt at der skal være skygger rundt langs kanten. Indholdet kan variere så siderne skal kunne forlænges og skyggerne skal så også følge med rundt.

Jeg har kigget på sitet og kan se at de laver skyggen ved at tegne et billede som indholdet ligger på. Men hvordan får de striberne i det billede til altid at passe med striberne i baggrunden?

Kan det måske gøres på en anden måde?

Alle råd/forslag er velkomne
Avatar billede ssv Nybegynder
08. september 2008 - 20:22 #1
Tja, umiddelbart vil se jeg sige at striberne "passer" afhængig af opløsning på din skærm. Du kunne også bruge en transperant png med en semitransperant skygge, så baggrunden kan ses igennem. Til IE 6.0 brugere skal du bruge et png fix, da IE 6.0 ikke kan vise transperantheden i png-billedet. :-)
Avatar billede roenving Novice
09. september 2008 - 16:08 #2
-- en baggrund kan jo positioneres centreret ...
Avatar billede zamiel Nybegynder
12. september 2008 - 12:23 #3
@ssv

Det virker fint. Mange tak. Pointene er dine
Avatar billede zamiel Nybegynder
15. januar 2010 - 10:38 #4
lukket