Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. september 2008 - 00:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

trådløs router

Hej kan man tilslutte en trådløs router til 2 Pc'er isteden for en switches. For så at bruge routeren til at få forbindelse til internettet igennem til den 2. Pc.?
Avatar billede osigaard Nybegynder
09. september 2008 - 23:54 #1
I teorien ja, men hvorfor tilslutte en trådløs router mellem to computere og lade den ene computer fungere som DHCP server/internetadgang. ? ? ? ?

Det optimale vil være at tilslutte den trådløse routers Internet/WAN stik til det kabel, du får dit internet igennem lige nu og derefter tilslutte din computer til en af den trådløse routers 4 LAN/switch stik.

En trådløs router er faktisk en sammenbygning af en switch, et trådløst Access point og en DHCP server.

Så med den rigtige opsætning, undgår du at en bestent computer skal være tændt, for at komme på Internet.
Avatar billede ole_kirk Nybegynder
14. september 2008 - 21:28 #2
Hvis du forsøger på at dele dit Gprs-modem så kan du gøre det ved at vælge Egenskaber for dit modem og derefter fanebladet Avanceret: klik på deling af internet-forbindelse; derefter vælger du det netkort du vil dele på Eks. dit Trådløse-netkort, IP-adressen vil derefter blive ændret til 192.168.0.1 på det Trådløse-netkort, der tilføjer du nu en default gateway som er IP-adressen på dit modem, og DNS fra dit modem.
Tildel derefter IP-adresse til din klient maskine = 192.168.0.XXX Default gateway 192.168.0.1 DNS fra dit Modem, "ipconfig -all" køres på din værtsmaskine for at finde IP-aderesser
PS: før du starter skal du deaktivere DHCP på din Trådløse router
Avatar billede ole_kirk Nybegynder
14. september 2008 - 21:30 #3
En anden mulighed er at bruge TFTP32 software som er en DHCP-server
Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. oktober 2008 - 10:47 #4
Hej osigaard, jeg skulde lige opfange dit svar da det er lidt ud over mine evner:)

Men sådan som jeg læser det har jeg tilsluttet den rigtigt. (det er min søsters jeg hjælper med)
Jeg har selv en trådløs router, som jeg har tilsluttet nøjargtigt som på min søsters.

Ved at sætte det stik jeg modtager internet fra og så i min trådløse router og derefter har jeg så forbundet min trådløse bærbar samt 1 stationær Pc, da der ikke er indbygget en trådløs modtager i den.

Og det virker.

Er det den samme frem gangs måde du har beskrevet jeg skulde gøre (du skriver jo med fin sprog:)

Men det virker.  Og grunden til jeg ikke benytter en switch er fordi hvis den trådløse router kan bruges så er der ingen grund til at bruge penge på en switchs.

O det virker perfekt.
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. oktober 2008 - 13:12 #5
:-)
Ganske rigtigt.
Det kabel man modtager Internet fra,(eks. TDC Fastnet/Bredbånd)kablet fra bredbåndsmodem ind i den trådløse routers WAN/Internet port, kabel fra en af routers fire LAN port, til den stationære pc ,der kun har alm. netkort, stationære og bærbare med trådløs kort, kører trådløst og alle pc'ere kan gå på Internet uafhænnig ag hinanden.
Som jeg kan se det, har du forbundet det korrekt og du sparer ganske rigtigt at skulle bruge penge på en switch.
:-)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. oktober 2008 - 19:35 #6
Jeg siger mange tak for hjælpen  samt udybningen:)

God weekend;-)