Avatar billede simtja Nybegynder
07. september 2008 - 22:58 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke RAM?

Hej eksperter

Jeg har en zepto 6224W med 2 gb ram. Jeg ville gerne opgradere den og købe 2 x 2gb ram-blokke, men jeg kan ikke finde ud af hvilke jeg skal købe. Dem jeg kan købe på zeptos hjemmeside er:

DDR2 PC5300 667MHZ og koster 345,- for en 2gb-blok

Men så tænkte jeg om det kunne gøres billigere... men hvilke RAM (mærker) er god kvalitet? Hvad skal jeg gå efter? Der er jo mega mange forskellige, men jeg vil ikke have noget crap, jo!

Nogen der har nogle forslag til DDR2 PC5300 667MHZ RAM, som er gode og til god pris?

Takker
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
07. september 2008 - 23:14 #1
Kingston er et okay mærke. Hvorfor søger du ikke bare på edbpriser.dk?
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. september 2008 - 23:16 #2
Bare husk det skal være SO DIMM
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
07. september 2008 - 23:19 #3
SO DIMM er RAM til bærbare. Læs mere på http://en.wikipedia.org/wiki/SO_DIMM
Avatar billede bramstorp Nybegynder
07. september 2008 - 23:23 #4
tjek at de 2 forskellige ram blokke kan arbejde sammen, jeg har haft problemer med min stationære pc med 2 forskellige mærker
Avatar billede simtja Nybegynder
07. september 2008 - 23:27 #5
Jeg har søgt på edb-priser, men jeg ved jo ikke hvilke der er gode, der er jo mange forskellige.

ihht.: bramstorp: Jeg piller de 2 x 1gb blokke ud, der sidder der i forvejen og sætter de to nye 2gb blokke i... så de vil jo være de samme.
Avatar billede bramstorp Nybegynder
07. september 2008 - 23:29 #6
undskyld jeg læste ikke det hele
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
07. september 2008 - 23:31 #7
Avatar billede simtja Nybegynder
07. september 2008 - 23:31 #8
og hvad betyder pin? f.eks.: SO DIMM 200-pins
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
07. september 2008 - 23:35 #9
Det er det der guld i bunden af rammen, antallet af forbindelser. Man kan vel sige at en almindelig stikkontakt er en 2 pin :)
Avatar billede simtja Nybegynder
07. september 2008 - 23:36 #10
tak sn0wflake, fedt, er kingston god kvalitet? Jeg ved godt at de er store, men jeg ved også at de tit er billige... og det er jo ikke atid de to ting går hånd i hånd! Men fedt, har jo så allerede sparet 200 kroner.
Avatar billede simtja Nybegynder
07. september 2008 - 23:37 #11
ok, men skal jeg så tælle hvor mange pins der er i dem der sidder i i forvejen?
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
07. september 2008 - 23:39 #12
Det er nok en god idé. Du kan jo også kigge i manualen.
Avatar billede simtja Nybegynder
07. september 2008 - 23:41 #13
super... men er de god kvalitet de der kingston, eller er det lidt hips om haps hvilke man vælger? Jeg mener der kan jo godt være stor prisforskel på to blokke, selvom de har de samme spacifikationer...
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
07. september 2008 - 23:43 #14
Kingston er blevet en af verdens største RAM-sælgere fordi deres produkter er noget hø *sarkasme*.
Avatar billede simtja Nybegynder
07. september 2008 - 23:45 #15
ok, jeg vender den anden kind til efter den lussing ;o) fair nok, jeg vil bare ikke bruge penge på noget "hø", hehe