Avatar billede enhydralutris Nybegynder
06. september 2008 - 19:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kun reloade én tekstboks på siden

Hej allesammen.

Jeg har aldrig brugt php før, men nu kunne jeg godt bruge det da jeg har en side der kører med et mindre-tungt design.

Jeg vil have kun en indholdsboks til at ændre sig sådan så siden ikke skal reloade hver gang man trykker på et link i menu-baren.

Jeg er helt på grund...

På forhand tak :-)
Avatar billede htx98i17 Professor
06. september 2008 - 20:02 #1
Det behøves du ikke php for at klare. Spørg i html-kategorien. Der er mange muligheder der, frames, iframe, layer og javascript...
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
06. september 2008 - 20:32 #2
ja okay... hvordan bruger man så iframe til det? :p

jeg mener, når man trykker på et link, så ændre kun en tekstboks på skærmen sig?
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. september 2008 - 00:19 #3
Prøv f.eks. at kig her: http://www.htmlcodetutorial.com/frames/_IFRAME.html

Du sætter et navn på iframe, f.eks.:

<iframe name="mitFrame" .... >

Og links laver du så som:

<a target="mitFrame" .... >

Så har du den effekt du ønsker, lavet iframe.

Men i disse WEB2.0 tider, ville man jo nok lave det med noget AJAX.
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
10. september 2008 - 16:01 #4
Fik selv fikset noget php sammen...
Lukker spørgsmålet :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. september 2008 - 17:12 #5
Hvad blev løsningen ?