Avatar billede -veile- Nybegynder
06. september 2008 - 17:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Acer Bærbar vil ikke starte

Hej

Jeg har fra mit arbejde fået en mindre besværlig opgave, det drejer sig om en Acer Bærbar. Den vil på ingen måde starte op i windows, den melder heller ikke nogle fejl i opstarten.
Jeg kommer så langt til at den spørg om man vil starte windows normalt eller i fejlsikkret tilstand, jeg kan ingen af delene.

Bærbaren begyndte på det da den havde holdt 3 ugers ferie. Den er også købt med windows lagt på en boot disk på harddiskken, men der kan jeg ikke finde du af hvad jeg skal trykke på for at få den til og starte på den disk.

jeg har så en almindelig XP pro til at ligge på cd, som jeg smækkede i den, der stopper den med at køre når den når til noget med nogle hardware indstillinger ?

Nogen kender til dette problem, eller kender en evt. løsning.

Skal have den til og virke til mandag morgen S:
Avatar billede haverslev Novice
06. september 2008 - 18:43 #1
Normalt kan man geninstallere Acer, via tasterne ALT+F10

Eller prøv med XP cd`en:

Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede -veile- Nybegynder
06. september 2008 - 20:30 #2
Hmm hvis jeg benytter min cd, kommer jeg ikke længere end til indlæsningen af cd'en, hvor den lige nøjagtig når til noget hardware konfiguration, så går den fuldstændig i stå
Avatar billede -veile- Nybegynder
07. september 2008 - 01:26 #3
Har fundet frem til at der NTDRL er corrupt..
Avatar billede haverslev Novice
07. september 2008 - 11:31 #4
Avatar billede -veile- Nybegynder
07. september 2008 - 23:47 #5
Virkede self ikke :S

har slettet alle partioner på hdd, nu og ville så har startet den forfra med en almindelig CD, men den kommer til den skal indlæse kernel DLL eller sådan noget, så går den bare i stå :S
Avatar billede haverslev Novice
08. september 2008 - 08:00 #6
Det er vel ikke en brændt XP cd du bruger ? - brug orginal cd.

Prøv tillige, at lave en default settings i bios.

Samt at fjerne alt hardware fra div. usb stik osv.
Avatar billede -veile- Nybegynder
08. september 2008 - 12:00 #7
det er en orginal cd jeg bruger.

Vil lige afprøve det torsdag, og så vender jeg lige tilbage
Avatar billede -veile- Nybegynder
09. september 2008 - 20:03 #8
haverslev lig et svar og du får halv delen af pointe, computeren er blevet sendt tilbage til acer, så må de sku rodde med den
Avatar billede haverslev Novice
09. september 2008 - 20:31 #9
Ok - det var da ærgeligt, med at den skulle sendes tilbage.