Avatar billede xpy Nybegynder
06. september 2008 - 16:51 Der er 6 kommentarer

HDMI forbindelse vil ikke give lyd

Hej.
Jeg har lige købt et Sony40v4210 lcd tv og jeg kan ikke få lyden over fra pc.. Jeg har også købt et hdmi kabel og når jeg så tilslutter det kommer skærmen godt nok over men ingen lyd. Jeg ved ikke en fandens masse men et hdmi kabel skulle gerne kunne overføre lyd.. så hvad gør jeg..

På forhånd tak for hjælpen..
Avatar billede kabbak Professor
06. september 2008 - 17:09 #1
nu skriver du ikke hvilken pc, du har, men hvis den har hdmi udgang, skal du ind og fortælle din pc, at lyden nu skal gå via hdmi, og husk at sætte den tilbage igen, når den skal ud i dene højtalere.
Avatar billede xpy Nybegynder
06. september 2008 - 17:11 #2
Hvordan gør jeg det??? har en hp pavillion dv6700 bærbar.
Avatar billede kabbak Professor
06. september 2008 - 17:11 #3
du skal ind i kontrolpanel - egenskaber for lyd - og ind på trejde fane der beskriver hvilken enhed der skal bruges til output af lyd - her skal være en dropdown box hvor du kan vælge mellem 2 forskellige enheder, nemlig om lyden skal sendes ud gennem lydkortet eller gennem grafikkortet. Det kan godt være det ikke heder spdif - men så hedder det noget andet - prøv lige at kigge
Avatar billede xpy Nybegynder
06. september 2008 - 17:16 #4
Tusind mange gange tak.. og lige hvis der er andre med problemet så hvis i afspillede musik mens i skiftede indstillingen skal musikken lige lukkes ned og startes op igen for at det kommer over på fjernsynes
Avatar billede kabbak Professor
06. september 2008 - 17:19 #5
et svar, hvis det var løsningen ;-))
Avatar billede kabbak Professor
06. september 2008 - 21:58 #6
;-))