Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
06. september 2008 - 11:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Nybygget comp vil ikke starte

Hej eksperter.

Jeg samlede min computer igår og nu vil den bare ikke starte. Når jeg tænder på knappen så blinker lysene lige hurtigt og cpu køler og en enkelt passiv køler giver lige som et hurtigt ryk. ellers er der ingen tegn på liv.

Og jeg er absolut sikker på at jeg har samlet det hele rigtigt.

Håber I kan hjælpe mig for har lige lagt 10 i projektet :(
Avatar billede peet-49 Novice
06. september 2008 - 11:18 #1
Enten er der en kortslutning mellem bundkort og chassis, eller PSU er defekt. Har du haft det til, at køre inden montage i kabinettet??
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
06. september 2008 - 11:20 #2
nej. men havde det dog til opdatering af bios, hvor det virkede fint.
Avatar billede peet-49 Novice
06. september 2008 - 11:23 #3
Hvorfor har du opdateret bios, det er ikke nødvendigt medmindre, der er noget der ikke kan køre rigtigt. Reeset bios og prøv igen. Husk at sætte dato og tid i bios igen.
Avatar billede peet-49 Novice
06. september 2008 - 11:24 #4
Går noget galt med biosopdatering er garantien smuttet.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
06. september 2008 - 11:26 #5
ok prøver jeg så :)
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
06. september 2008 - 11:31 #6
hmm man resetter det bare ved at tage batteriet ud og sætte det i igen ikk?
Avatar billede peet-49 Novice
06. september 2008 - 11:38 #7
Der sidder normalt en jumper, der bliver flyttet frem og tilbage(eller to lodninger, der skal kortsluttes) der må ikke være strøm på bundkortet imedens, der står ClearMos på bundkortet
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
06. september 2008 - 11:40 #8
hmm sådan en fin knap sidder jo på min I/O :s
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
06. september 2008 - 11:42 #9
virker ikke :(
Avatar billede peet-49 Novice
06. september 2008 - 11:49 #10
Så er jeg bange for, at du må invistere i et nyt bundkort.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
06. september 2008 - 11:51 #11
Okay, men du skal have tak for din tid ihvertfald :)

Ved du forresten hvorfor den kun lige giver strøm i et øjeblik?
Avatar billede kontrol Nybegynder
06. september 2008 - 12:09 #12
Jeg tron nu ikke dit bundkort er defekt. Jeg er mere til teorien om, din bios skal resetes. Hvis du ikke kan finde jumperen, kan du pille dit batteri ud af bundkortet i 5-10 min, og så prøve igen.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
06. september 2008 - 12:24 #13
prøver jeg :)
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
06. september 2008 - 12:43 #14
det med batteriet virker ikke :(
Avatar billede cyperbent Mester
17. september 2008 - 09:35 #15
Prøvede du med jumperen. Jeg har het lignede problem. Det er bare at når jeg starter min nybygget computer op, så skriver den om en USB enhed som er over nuværende niveau og systemet lukker ned efter 15 sekunder.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
17. september 2008 - 16:11 #16
ja har prøvet jumperen. der sker desværre intet :(