Avatar billede soenderskov Seniormester
05. september 2008 - 22:40 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

annonym ip. virker det her?

hej tjek denne site ud https://www.relakks.com/
nogen der ved om det virker eller ej?
Avatar billede pazau Nybegynder
05. september 2008 - 23:49 #1
Det virker ikke. Du kan ikke bare uden videre udskifet din IP-adresse. Da det er computerens spcifikke adresse til at gå på nettet.

Hvis det går via en proxyserver, så virker det. Kig evt. i FAQ på deres side, om hvordan deres metode er.
Avatar billede aaberg Nybegynder
06. september 2008 - 01:17 #2
Du får en vpn forbindelse til en af deres servere, og går på internettet via den. Udefra vil det se ud som om at du har Relakkses IP adresse.

Så ja, det virker.
Avatar billede soenderskov Seniormester
06. september 2008 - 23:57 #3
oki men det er jo guld for netpirater så? hvordan kan det være lovligt?
Avatar billede pazau Nybegynder
07. september 2008 - 18:40 #4
Det kan godt spores, men det er en mere tidskrævende proces at opspore dig, og kun politet har værtkøjer til at spore dig nemmere.
Avatar billede soenderskov Seniormester
07. september 2008 - 21:48 #5
oki har bare læst at før relakks udgiver oplysniger om en skal det kunne bevises det vil give mindst 1,5år i spjældet ifølge den svenske lov...
men det måske forkert
Avatar billede soeni05 Nybegynder
10. september 2008 - 21:43 #6
Relakks logger alt hvad du foretager dig ... Det eneste tidspunkt det danske politi kan kræve at se logfilerne er i det øjeblik du overtræder svensk lovgivning ... henter du evt musik fra nettet, og benytter relakks, er du altså på den måde sikret. Dog er det korrekt at det danske politi højest sandsynligt kan finde "vej" til dig uden om logfilerne - og så er det jo igen dansk lovgivning du må følge ..
Avatar billede soenderskov Seniormester
11. september 2008 - 16:30 #7
oki men downloading af div købe ting på nettet er vel også ulovligt i sverige?
Avatar billede soenderskov Seniormester
15. september 2008 - 16:48 #8
????
Avatar billede aaberg Nybegynder
15. september 2008 - 18:44 #9
Jo, det er ulovligt i Sverige. Men de Svenske myndigheder har ikke rygte for at være dem som straffer disse ting hårdest. Så du skal downloade seriøst meget for at komme op i en strafferamme på 1,5 års fængsel.

Jeg vil dog bare tilføje en ting, og det er min personlige mening. At downloade "købe ting", er det samme som at stjæle. Så hvis du betaler penge til Relakks, for at kunne downloade ting ulovligt, så håber jeg inderligt at jeg tager fejl, og at politiet kan finde dig. Så du kan få dig en ordentlig smækker af en bøde, og en smule fængsel. Alle der downloader ulovligt, er efter min mening tabere.

If you won't do the time, don't do the crime.
Avatar billede soenderskov Seniormester
16. september 2008 - 07:02 #10
betaler ikke penge til relakks:-)

havde bare læst om det på nettet og kan ikke forstå hvordan det kan være lovligt at en virksomhed må skjule ens identitet sådan at f.eks antipirater ikke har en chance dvs man kan få lov og begå kriminalitet helt i fred ...
Avatar billede aaberg Nybegynder
16. september 2008 - 09:33 #11
Det er helt lovligt at være anonymt på internettet. Der er mange firmaer (som f.eks. google) som gemmer alle de informationer de kan om alle mennesker. Jeg tror vi alle sammen ville blive overrasket, hvis vi fandt ud af hvad google ved om os. Næsten uanset hvor du er på internettet er der google ads, som tilpasser sig hvem du er, og som rapporterer tilbage til google om at "Nu kom den og den person og besøgte den og den hjemmeside". Nu har google også lanceret en browser, som sender data over internettet til google, selv når du ikke har browseren åben.

Jeg forstår godt at nogen folk køber sig adgang på en proxy server, for simpelthen at kunne surfe uden at adskillige firmaer overvåger hver eneste skridt du tager. Men Relakks ligger jo godt nok meget op til at det skal bruges ulovligt!
Avatar billede soeni05 Nybegynder
17. september 2008 - 14:37 #12
Betal penge til relakks ! det virker !
Avatar billede soenderskov Seniormester
19. september 2008 - 18:09 #13
nej betal ikke.... du kan få 30dage gratis .. hvorefter du igen kan få 30dage derefter det har de nemlig ikke styr på.... men hvis du vil bruge servicen skal du være opmærksom på den nye svenske lov der påtvinger at ALT trafik der når over sveriges grænser og dvs ALT trafik der foregår i sverige bliver overvåget... dermed kan de dokumenter meget nemt hvad der bliver downloadet og kan så tvinge relakks til og udlevere oplysninger såvidt jeg kan læse mig til på nettet
Avatar billede soenderskov Seniormester
22. september 2008 - 19:45 #14
aaberg cc kom med et svar:-)
Avatar billede aaberg Nybegynder
23. september 2008 - 08:30 #15
:-)