Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2008 - 19:20 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan skriver man grader?

Hej.

Hvordan skriver man grader? Altså den lille "prik" til højre for tallet.

Word 2003.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. september 2008 - 19:31 #1
Alt + 248
Avatar billede hcma Novice
05. september 2008 - 19:32 #2
eller "hævet skrift" :o)
Avatar billede vejmand Juniormester
05. september 2008 - 19:33 #3
Eller Indsæt -> Symbol -> Find grad-tegnet
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2008 - 19:46 #4
Kan ikke finde ud af nogen af dem.

Holder jeg Alt nede og skriver 248, sker der ikke noget.
Forstår ikke hvad der menes med "hævet skrift".

Ved heller ikke hvor jeg finder 'Indsæt symbol'. Men jeg fandt en under Systemværktøjer -> Tegnoversigt. Det er måske også den du mente?
05. september 2008 - 19:49 #5
[Alt] + 248 = ° ° °
Tallene skal være via det nummeriske tastatur
Avatar billede vejmand Juniormester
05. september 2008 - 19:52 #6
Har du ikke menuen "Indsæt" i værktøjslinjen i Word?
Avatar billede vejmand Juniormester
05. september 2008 - 19:54 #7
Og ja, som karise_larry skriver: Tallene skal være via det nummeriske tastatur hvis du bruger Alt + 248  °
Avatar billede vejmand Juniormester
05. september 2008 - 19:57 #8
Hævet skrift: Skriv o -> Marker bogstavet -> Formater -> Skrifttype -> Skrifttype -> Flueben i "Hævet skrift"
Avatar billede vejmand Juniormester
05. september 2008 - 20:00 #9
Eller Alt + 0186 = º (Numerisk tastatur)
Avatar billede vejmand Juniormester
05. september 2008 - 20:02 #10
Her kan du se hvordan du laver forskellige tegn via Alt + et tal
http://www.uv.tietgen.dk/staff/mlha/buzz/ascii.html
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2008 - 20:42 #11
Hmm... ved ikke hvad jeg gør forkert når jeg bruger Alt osv.

Citat: Har du ikke menuen "Indsæt" i værktøjslinjen i Word?
Nåh..., i Værktøjslinjen! Okay. Men ..., derinde kan sq heller ikke finde den :D

Nå men jeg bruger noget mere tid på det, så skal jeg nok finde ud af de metoder i har givet mig.
Foreløbig har jeg som sagt brugt 'Tegnoversigt' i stedet.

Hvad med at dele pointene. Er rigtiig nok ikke så mange til hevr, men "mange bække små" ... ?
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2008 - 20:48 #12
Nåh ja, nu ser jeg antale af svar fra hver. Sorry. Selvfølgelig ...
Og tak til i andre også!!
Avatar billede be_nice Juniormester
06. september 2008 - 08:07 #13
vejmands forklaringer:
--> Hold ALT nede og tryk 248 på dit numeriske tastatur
Denne fremgangsmåde giver det "rigtige" lille tegn for grader = °
--> Hold ALT nede og tryk 0186 på dit numeriske tastatur
Denne fremgangsmåde giver et "større" tegn for grader, ikke helt samme placering som fremgangsmåde fra hcma.
hcmas forklaring:
--> Hold CTRL nede og tryk på + (tegnet +) og tast o
Denne fremgangsmåde giver et lille hævet o, men dette er som du vil opleve større end det "rigtige" tegn for grader.
HUSK at trykke CTRL + igen for at få "normal" skrift tilbage.
Håber at dette giver en bedre forståelse for de fremgangsmåder der er foreslået til dig.
/Be_Nice
Avatar billede gekko1988 Nybegynder
15. maj 2012 - 17:51 #14
Gå til din internet browser --> gå ind på google --> søg: "grader celcius" --> kig på søgeresultaterne og find en hvor tegnet du skal bruge er --> marker symbolet --> tryk: [ctrl]+ c --> gå til dit word dokument --> klik hvor du skal bruge det --> tryk: [ctrl]+ v