Avatar billede jens_32 Nybegynder
05. september 2008 - 10:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SBS 2003 og VPN

Findes der VPN software muligheder i SBS 2003?

Hvis ja, ved nogen om der eksisterer en a-z vedledning til at få det opsat?

Er det iøvrigt afgørende om det er serveren eller routeren der uddeler ip adresser, når man skal bruge VPN?
Avatar billede riversen Nybegynder
05. september 2008 - 13:28 #1
Avatar billede fn1977 Nybegynder
08. september 2008 - 23:45 #2
Start server manager console (starter normalt automatisk)
i venstre side tryk på Internet and email
i højre side tryk på Configure remote access (VPN m.m.)
Sæt hak i VPN
Indtast DHCP server (svar på DHCP..nej det er ikke afgørende det er her du taster det ind)
Tryk next et par gange..

Så skal du bare starter vp guiden på dine klienter (xp / Vista)
Avatar billede jens_32 Nybegynder
10. september 2008 - 15:43 #3
Jeg ved ikke, hvordan jeg starter den server manager console du skriver om?
Avatar billede fn1977 Nybegynder
10. september 2008 - 21:33 #4
Den plejer at være øverst venstre oppe i startmenuen.. og den plejer at starte sammen med at du logger ind.
Avatar billede jens_32 Nybegynder
15. september 2008 - 18:05 #5
Jeg opgiver lige for nu.
Tak for hjælpen.