Avatar billede _on_ Nybegynder
03. september 2008 - 21:50 Der er 1 løsning

Dato og tidspunkt for nyoprettet fil

Hej

Jeg har opdaget et, syns' jeg, ganske besynderligt problem. Hvis jeg har en nyligt oprettet fil der ikke har været åbnet eller ændret siden oprettelse, og jeg højreklikker på filen i windows kan jeg se at alle 3 dato og tidspunkter er ens (oprettet, ændret og åbnet). Hvis der bliver ændret i filen bliver dato for ændret og åbnet, ændret til et nyt tidspunkt. So far so good :)
Hvis jeg nu i min access database sletter denne fil og derefter opretter en ny med samme navn, forbliver dato for oprettelse den samme som den fil jeg lige har slettet, men dato for ændret og åbnet bliver lavet til tidspunktet for oprettelse for den nye fil.
Very strange :)
hvis jeg sætter et breakpoint mellem slet fil og opret ny fil og venter ca. 10 - 15 sek. inden accessbasic for lov at fortsætte, så bliver alle 3 dato og tidspunkter lavet så de svarer til oprettelse af den nye fil og alle 3 er ens.
Hvordan for jeg access / windows til at slette filen når jeg ber' om at få den slettet. Min database er afhængig af dato og tidspunkter.

Mvh
ON
Avatar billede _on_ Nybegynder
04. september 2008 - 19:19 #1
Ok, har løst problemet :)

Sletter filen fra dens placering
opretter en ny i et midlertidigt bibliotek
Kopierer den til placeringen for den slettede fil
Sletter den fra det midlertidige bibliotek

Herefter passer dato og tid, alle 3 er ens inden for 1 sek. og er acceptabelt

Mvh
ON