Avatar billede mikkelloekke Nybegynder
02. september 2008 - 21:57 Der er 6 kommentarer

Virus eller hardwarefejl?

Hej alle!

Jeg har i de seneste dage haft nogle stærkt irriternede problemer med min computer.
Problemerne består i at min computer sommetider går helt amok og åbner vinduet "Søgeresultater" en masse gange efter hinanden, uden det er muligt for mig at stoppe. Ydermere åbnes søgefunktionerne i Firefox og Internet Explorer somme tider, når jeg skriver noget i f. eks. googles søgefelt. Dette kan gentage sig mange gange, og i nogle tilfælde er det helt umuligt at skrive noget som helst fordi den bliver ved med at flytte makøren til browserens søgefelt.
Jeg fik nok, formaterede min harddisk og geninstallerede Windows XP. Under indstallationen fik jeg en advarsel på skærmen med ordene: "BootSector Write: VIRUS! Continue? (Y/N)". Denne advarsel dukkede op omkring 30 gange undervejs.

Efter geninstallationen af Windows er problemerne de samme, og de driver mig strengt taget til vanvid. Er der nogle der kan hjælpe eller i det mindste komme med en forklaring på hvad det er?

På forhånd tak,
Mikkel
02. september 2008 - 22:02 #1
Havde du nogen form for internetforbindelse på imens ?
Valgte du FULD formatering ?

http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede mikkelloekke Nybegynder
02. september 2008 - 22:22 #2
Internetstikket var ikke sat i under formateringen.
Jeg valgte "Recover Windows to entire HD with 2 partitions"
Avatar billede mikkelloekke Nybegynder
03. september 2008 - 09:08 #3
Logfil fra HiJackThis - hvis det kan hjælpe

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 09:07:39, on 03-09-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\ASWLSVC.exe
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\ASUS\NB Probe\SPM\spmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\ASUS\ASUS Live Update\ALU.exe
C:\Programmer\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\Program Files\ASUS\WLAN Card Utilities\Center.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\Programmer\ASUS\Asus ChkMail\ChkMail.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.asus.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - c:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [HControl] C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Live Update] C:\Programmer\ASUS\ASUS Live Update\ALU.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Programmer\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Control Center] C:\Program Files\ASUS\WLAN Card Utilities\Center.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: ASUS ChkMail.lnk = C:\Programmer\ASUS\Asus ChkMail\ChkMail.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.asus.com
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - %SystemRoot%\System32\dimsntfy.dll (file missing)
O23 - Service: ASWLSVC - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ASWLSVC.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: spmgr - Unknown owner - C:\Programmer\ASUS\NB Probe\SPM\spmgr.exe
Avatar billede mikkelloekke Nybegynder
03. september 2008 - 19:06 #4
Jeg savner hjælp!
03. september 2008 - 21:55 #5
(Vi/jeg har også andet at passe !!!)

""Recover Windows to entire HD with 2 partitions"" ???
Er det en 'rigtig' XP instalations CD eller en form for Recover/Image CD/DVD ?

Der er ikke noget i din log som skulle være 'snavs' ...
Avatar billede mikkelloekke Nybegynder
03. september 2008 - 22:05 #6
Undskyld den fremfarende tone. Det skyldes ren og skær desperation.
Cd'en er den recovery-cd der fulgte med computeren.