Avatar billede tif12345 Nybegynder
02. september 2008 - 21:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skrigende lyd ved opstart

Hej alle,

Jeg har et problem når jeg starter min computer op. Straks efter start, kommer der en høj skrigende lyd fra enten motherboardet eller PSU'en.. Det er en konstant tone, der bare bliver ved og ved.. Jeg kan sagtens komme ind i BIOS (har ikke installeret XP endnu - helt ny samlet)..

Der sidder følgende komponenter i computeren.
PSU: Corsair 750W
CPU: Core 2 Duo E8500 3,16ghz
Motherboard: ASUS p5n-d
RAM: 2x2GB Mushkin
Grafikkort: 2x Asus Geforce 8800 GTS 512mb (SLI)
HDD: Samsung et eller andet :)

Nogen ideer eller forslag?

Har prøvet følgende:

- Pillet RAM ud bootet op = stadig skrigende lyd
- Pillet Grafikkortene fra = stadig skrigende lyd
- Pillet strømstikkene op og i igen på motherboardet
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2008 - 22:07 #1
har det samme problem når jeg forsøger at starte konen op*G*

har før hørt om skrigende defekte cpu enheder, så det kan du jo også lige overveje at tjekke op på. Tjek at du har god kontakt mellem køleklump og cpu. og at blæseren sidder korrekt. Det er meget vigtigt at du bruger den helt rigtige mængde kølepasta. for meget er det værste.

Vi er enige om, at det ikke er speakeren der hyller ikke og at det ikke er en af blæserne der hyller. tjek dem ved at stoppe dem med en fingerspidst i et øjeblik

Tjek at du har monteret begge stik fra strømforsyningen

du kunne måske tage strømforsyningen ud af kabinetet så du bedre kan lokalisere lyden
Avatar billede tif12345 Nybegynder
03. september 2008 - 11:36 #2
eget frustrerende :(

Men ellers rigtig gode forslag
Avatar billede tif12345 Nybegynder
03. september 2008 - 11:39 #3
...Hmm.... flot at jeg lige havde skrevet en masse og det ikke kom med..
Nå, det bliver lige i en kortere version.

Jeg har tjekket og gjort det meste du nævner, men er dog lidt usikker på om lyden kan komme fra speakeren. Hvordan tjekker jeg det? Er det bare at ta' jumper stikket til speakeren fra?

Men ellers rigtig gode forslag
Avatar billede c-holst Novice
03. september 2008 - 21:16 #4
Tror sagtens du kan tage speakeren fra

under en kortere start kan du også tage strømmen fra alle blæsere, men sluk hurtigst muligt, fx på stikkontakten.

og du kan jo også boote den op uden hd og cddrev med mere. Så kan den selvfølgelig ikke starte op, men ender i Bios. så er de dele også udelukket. bare tag strømmen fra dem
Avatar billede tif12345 Nybegynder
11. september 2008 - 20:02 #5
Det var sgu et problem med strømkablerne til grafikkortene .. Nogle af dem var defekte, så det var en advarsel om for lidt strøm til kortene .. Det er fixet nu og alle er glade :)

Smid et svar c-holst, synes du skal ha lidt points for din indsats :)
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2008 - 07:54 #6
hvis jeg har været til nogen hjælp:-)

hvilken enhed var det det så der lavede hyletonen. var det selve kortet eller pcspeakeren.

Den havde jeg nok heller ikke lige regnet ud. har heller ikke hørt om det før her på sitet. godt du fik det til at køre