Avatar billede mickni33 Nybegynder
02. september 2008 - 13:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

webservice design

Jeg har en serverapplikation som kan tilgåes af forskellige slags klienter...

Men nu skal den også kunne tilgås fra web igennem en webservice/interface

Spørgsmålet er nu om jeg skal lave det så alle klienter skal gå igennem webservice/interface eller er det OK at nogen klienter bruger webservicen mens andre klienter ikke gør
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2008 - 15:22 #1
Hvis det skal vaere simpelt, saa lader du alle klienter bruge web service.

Men hvis du er villig til at lave en mere kompleks loesning for at give
klienter som ikke kommer ind over internet bedre muligheder, saa kan du goere det.

Teknisk vil det vaere meget nemmere hvis du skifter fra .asmx web service til WCF,
da WCF er designet til at kunne expose samme service med forskellige transport
protokoller.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
02. september 2008 - 15:27 #2
hmmm hvornår kommer man ud for at der er forskellige transport protokoller
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2008 - 15:49 #3
Hvis du vil udbyde de samme services over SOAP/HTTP for klienter over internet
og binary/socket for LAN klienter.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
02. september 2008 - 15:53 #4
nåååå ok
Avatar billede mickni33 Nybegynder
25. september 2008 - 10:47 #5
lig lige et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2008 - 10:55 #6
kommer her