Avatar billede bned1232 Nybegynder
01. september 2008 - 12:03 Der er 4 kommentarer

Problemer med whitespace ved xmldocument.load

Hej

Jeg sidder og loader en xml fil fra en filserver ved hjælp af xmldocument.load, således:

XmlDocument xmlDom = new XmlDocument();
xmlDom.Load(file);

Jeg får imidlertid en fejlmeddelelse om, at filen ikke eksisterer, når der er mellemrum(whitespace) i stien. Når der ikke er whitespace har jeg ikke det problem.

Hvordan håndterer jeg den situation
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. september 2008 - 12:18 #1
Du skriver at xml dokumentet ligger på en filserver. Hvis dette er en ftp server, og din sti derfor starter med ftp://, så er det ikke tilladt med mellemrum. Hvis din sti er et "mapped network drive", og derfor starter med drev:\  (f.eks. "t:\my files\test.xml"), så bør mellemrum ikke være noget problem.

Hvis det er en ftp sti, prøv da at skrifte alle mellemrum ud med %20
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. september 2008 - 12:21 #2
Min kommentar omkring ftp, gælder for øvrigt også for http.
Avatar billede bned1232 Nybegynder
01. september 2008 - 13:17 #3
Nu er det altså et "mapped network drive" og der er problemer lige så snart, der er mellemrum i stien. Any suggestions?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2008 - 15:06 #4
Er du helt sikker på at variablen file indeholder det rigtige ?

Umiddelbart vil jeg mene at Load kan klare filnavne med space i. Men måske bliver
filnavnet trunkeret af når variablen file får sin værdi.