Avatar billede synderen Praktikant
01. september 2008 - 09:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Søgeord og site-tæller

Hej alle!

Jeg har lige lavet en hjemmeside og ville høre om nogen har forstand på søgeord og evt. søgeoptimering, således andre jo også kan se ens side?

Desuden vil jeg meget gerne have en tæller på.

På forhånd tak
Avatar billede ssv Nybegynder
01. september 2008 - 10:51 #1
Skal du bruge en simpel besøgstæller kan du bruge et system fra fx newbie.dk eller chart.dk.

Mht. til søgeoptimering (SEO) kan du læse denne guide: http://websitetips.com/seo/design/ eller google SEO optimizing. :-)
Avatar billede roenving Novice
02. september 2008 - 01:31 #2
-- eller læse bufferzones artikler om det her på Eksperten: http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone !-)
Avatar billede synderen Praktikant
02. september 2008 - 08:44 #3
Tak for svarene. Jeg synes godt nok der er meget læsestof og meget som jeg ikke forstår meget af.
Er der ikke nogen som kort kan fortælle hvad jeg skal gøre?
Hvordan tilmelder man sig google?
Det skal helst være gratis, da siten kun er informativ og uden fortjeneste.

På forhånd tak.

På forhånd tak
Avatar billede ssv Nybegynder
02. september 2008 - 09:51 #4
Tilmelde sig Google? Dine sider vil blive indekseret af Google automatisk, hvis du har noget informativt indhold på dine sider. Eller er det AdSense du snakker om, hvor du kan bringe andres annoncer ;-)?

Du kan rangeres højere på Google ved nogle få ting. Fx dine headers. Brug <h1>'ere til headline, <h2>'ere til sekundære headlines osv. Du rangeres også højere ved at ramme de 'tags' folk Googler - fx "billig mad". Har du en headline der indeholder de ord rangeres du automatisk højere. Alt i alt en del forskellige ting som er lettere at forstå hvis du læser om det.
Avatar billede ssv Nybegynder
02. september 2008 - 10:34 #5
>> Og med det sagt faldt jeg selvfølgelig kort tid efter over denne glimrende artikel med punkter du bør overholde og punkter du bør undgå (og her er der også et link så du kan tilmelde din URL til Google - det har jeg aldrig prøvet før, mine sider indekseres altid af sig selv ;-)) - http://stylizedweb.com/2008/01/24/learn-seo-basics
Avatar billede synderen Praktikant
02. september 2008 - 10:42 #6
Kan du give mig en kodestump så jeg kan se hvad du mener?
Avatar billede ssv Nybegynder
02. september 2008 - 12:37 #7
Nu er der ikke som sådan en "kodestump". Du skal bare overholde de gængse regler der er. En opbygning kunne være:

<h1><a href="#nogo">Her er så en overskrift</a></h1>
<h2>En mere uddybende underoverskrift</h2>

<p>Den generelle tekst</p>.

Og ellers prøv at læse den artikel igennem fra stylizedweb - den er go' :-)
Avatar billede synderen Praktikant
04. september 2008 - 08:32 #8
Tak ssv lad mig give dig nogle points
Avatar billede ssv Nybegynder
04. september 2008 - 15:56 #9
Her er så et svar :-)
Avatar billede synderen Praktikant
04. september 2008 - 18:55 #10
Tak for det :)
Avatar billede janj6666 Nybegynder
07. april 2011 - 10:11 #11