Avatar billede califfo Nybegynder
31. august 2008 - 13:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til fodboldhjemmeside

Hej gutter

Jeg har sammen med en kammerat lavet en hjemmeside for mit fodboldhold. Det er ret begrænset med funktionalitet og jeg bliver ofte spurgt om ikke snart jeg får lavet noget statistik og andet gejl så de andre har noget at lege med. Er der nogen som kender eller evt. har et CMS til et sådan projekt. Lige nu kører vi Joomla, men hvis der er nogen som har en idé til hvor jeg kan finde en samlet pakke jeg kan installere med forum, statistik og meget andet, som kan bruges, gerne skræddersyet til et fodboldhold, vil jeg være lykkelig. Min kammerat og jeg kan nok godt lave selve designet, men alt det tekniske er ret svært for os.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2008 - 13:48 #1
DBU har lavet et. Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg tror det er let at finde rundt i. Jeg ved ikke om der er forum og statistik med. http://www.dbu.dk/page.aspx?id=6068
Avatar billede califfo Nybegynder
31. august 2008 - 14:11 #2
Førstehåndsindtrykket er egentlig ok, men når jeg kigger dybere på det, synes jeg ikke det ser så interessant ud. Derudover skal man betale for det og det er vi ikke interesserede i. Vi er et lukket hold med mange studerende og vil helst holde udgifterne på et minimum. Ved godt at kvalitet koster, men det som DBU tilbyder, er et godt stykke fra det vi ønsker.

Men tak for forslaget.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
01. september 2008 - 09:20 #3
Hvad er problemet med Joomla?

Jeg tror ikke du finder en løsning der har det hele samlet på den måde. Så skulle det jo være udviklet af nogen der har PRÆCIS samme behov som jer. Joomla er et fint grundsystem der sagtens kan udbygges til det i vil have det til...
Avatar billede califfo Nybegynder
08. september 2008 - 13:17 #4
@gadensgaard

Jeg har det egentlig ok med Joomla, bortset fra at jeg ikke er så god til at rette det til så det passer til os. Jeg har installeret Community-Builder, men på trods af de mange muligheder, synes jeg at det mangler en del, specielt den danske sprogpakke.

Jeg håber da at der er nogen som har udviklet et smart system til sportshold, da der sikkert er mange som synes det kunne være superfedt. Et system med ligatabeller, topscorerlister og måske individuelle brugersider. Jeg krydser stadig fingre.
Avatar billede califfo Nybegynder
17. september 2008 - 14:24 #5
Det lyder ikke som om der er nogen der har en super løsning. Sur anus.
Avatar billede califfo Nybegynder
12. november 2008 - 07:45 #6
Ohoy alle.

Jeg har selv fundet løsningen på mine problemer. I denne tråd er der tidligere nævnt en CMS løsning hos DBU. Efter at have støvsuget internettet for en gratis løsning jeg selv kunne implementere, faldt jeg over http://www.myfc.dk. Jeg har nu haft den kørende i mere end måned og er meget tilfreds, på trods af at jeg ikke kunne slippe helt gratis, som målet var til at starte med. Det er dog stadig meget billigere end hos DBU.

Så hvis der er andre der ligger inde med ønsker om at lave en fodbold- eller anden sportshjemmeside, er myFC helt klart noget man bør overveje.