Avatar billede apa Nybegynder
30. august 2008 - 17:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bredbåndstelefoni, få alle tlf. stik til at virke

Hej,

Vi er blevet tilkoblet Parknet bredbåndstelefoni og har fået opsat en stikdåse i vores lejlighed med to netstik indgange, et til Internet og et til telefoni. Internet kører fint med et alm. netværksstik fra stikdåsen til pc'en. Vedr. telefoni kan man (iflg. Parknet) købe en ledning med netstik i den ene ende og et tlf. stik i den anden ende (tror det hedder RJ11) og tilslutte det til sin telefon. Det er også fint nok hvis man kun bruger én telefon, men jeg vil gerne have alle telefonerne i lejligheden til at fungere. Har talt med Parknet og de forklarede mig at jeg skulle finde hovedtelefon stikket og derefter forbinde Parknet tlf. netstikket med dette? Derefter vil alle telefonstikkene i lejligheden kører over Parknet bredbåndstelefoni. Jeg har fundet hoved tlf. stikket. Spørgsmålet er nu om jeg bare kan købe en ledning med et standard netstik i den ene ende og et standard tlf. stik med tre ben i den anden ende og forbinde disse to? Har søgt lidt på nettet, kan umiddelbart ikke finde sådan et stik, kun et stik med RJ11 i den ene ende og alm. trebenet tlf. stik i den anden.

Håber at finde svar på mit spørgsmål, så vi kan få vores telefoner til at virke.
Avatar billede Jensen DK Novice
31. august 2008 - 08:11 #1
Du kan godt bruge en ledning med almindelige telefon stik i begge ender det skal bare være et stik hvor bagsiden af stikket har tilkobling af et ekstra telefonstik, du kan også bruge en ganske almindelig 2 leder ledning mellem stikkene du bruger højre og venstre ben, det er muligt at ledningen ude fra det gamle telefonnet skal afbrydes, du skal være sikker på at det der svarer til højre ben er ens i begge ender, det samme med venstre.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. september 2008 - 13:47 #2
Juhu er du her endnu, virker det?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2008 - 07:46 #3
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede apa Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:27 #4
Hej Silbidor,

Jeg har ikke glemt denne tråd, er blot først lige blevet helt færdig med opsætningen. Det der skulle til var følgende:

Et stik med RJ11 i begge ender fra Silvan (det andet stik kunne ikke umiddelbart skaffes). RJ11 kan tilsyneladende godt side i et RJ45 stik selvom det er mindre. Derefter købte jeg en ADSL adapter i en TDC butik med RJ11 indgang i bunden og trebenet tlf. stik på siden, som jeg satte i en af mine tlf. stik. Dermed var parknet koblet på mit tlf. net. Men det virkede ikke endnu, for at det skal virke skal tdc tlf. forbindelsen afbrydes. Beskeden fra Parknet var: find det stik hvor tdc ledningerne kommer ind og afbryd dem. Jeg kunne ikke finde stikket og det viste sig at vores lejlighed, som består af to lejligheder der er slået sammen, havde fået lavet et fix i ledningeskinnen på bagtrappen, hvor de to lejligheders tlf. net var blevet slået sammen. Derfor var det der jeg skulle klippe et par ledninger, og wola, så virkede det som det skulle!

Kunne bruge lidt af dit svar Silbidor så du får points :-)