Avatar billede tweeky Nybegynder
25. juni 2001 - 11:40 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Programmering

Er der noget der kender et godt program til at programere i Java.
Avatar billede netsrac Praktikant
25. juni 2001 - 11:41 #1
Ja Kawa
Avatar billede disky Nybegynder
25. juni 2001 - 12:16 #3
Forte fra sun er langt bedre, mere gennemført og 100% gratis. Og den findes til andet end windows.
Avatar billede senj Nybegynder
25. juni 2001 - 12:25 #4
disky>> Er det ikke Forte for Java du mener?

/senj
Avatar billede disky Nybegynder
25. juni 2001 - 12:28 #5
jo Forte fra firmaet SUN
Avatar billede senj Nybegynder
25. juni 2001 - 12:29 #6
aha - læste det som Forte for Sun. Husk at have rigeligt med RAM for at kører det, ellers tager det en krig!
Avatar billede disky Nybegynder
25. juni 2001 - 12:30 #7
det er rigtigt 128 Mbyte er et ABSOLUT minimum, men 192Mb eller mere er bedst
Avatar billede senj Nybegynder
25. juni 2001 - 12:33 #8
Jeg forsøgte at kører det med 64 mb, men måtte stoppe for at undgå at skulle skyde mig selv i bolden. Så på 128 mb og så gik det straks noget bedre men alligevel ikke sagen. Hvis du vil have følelsen af at få et knus af en stor blød mormor der lugter af hjemmelavede frikadeller, så er det mere end 128 der skal til.
Avatar billede disky Nybegynder
25. juni 2001 - 19:05 #9
ja eller 512 Mbyte som der er på denne maskine :))
Avatar billede rasmusw Nybegynder
25. juni 2001 - 21:35 #10
Visual Cafe og JBuilder er også gode. For disse gælder at man som minimum skal have 128 MB RAM, men det er først ved 192 at det begynder at blive rart.
Jeg synes bedst om JBuilder, men det er nok fordi jeg kender andre Borland værktøjer, og editorerne er meget ens.
Dog har jeg udviklet flere ting kun i Ultra Edit, som er en sej editor, der kan sættes op til at kompilere og køre éns programmer. - Det var faktisk først da jeg lavede en servlet, at jeg begyndte at bruge Visual Cafe som havde mulighed for debugning af sådanne. Siden da er det kun når jeg kun lige skal lave lidt, at jeg kun benytter Ultra Edit. Ellers er det JBuilder.
Avatar billede tweeky Nybegynder
25. juni 2001 - 21:50 #11
Kan du gi\' mig nogle adresser hvor det er muligt at downloade de prgrammer du omtaler´.
Avatar billede disky Nybegynder
26. juni 2001 - 09:14 #12
tweeky

http://www.sun.com/forte/ffj/buy.html

Forte er gratis.

Jeg brugte visual cafe i gamle dage, men det fulgte ikke med udviklingen, Jbuilder putter for meget ikke SUN kode ind i det hele, så der ingen garanti er for at du kan portere det til andre OS\'er.