Avatar billede zag Nybegynder
28. august 2008 - 17:54 Der er 5 kommentarer

Adgang til NAS fra internettet

Hej derude

Jeg har købt en Synology DS107+ netværksharddisk

På mit eget netværk virker den fint, den har et photo album som man kan logge på via http://ServerIP/photo

Min router er en Dlink DI-524 som tildeler DS107+ en IP der hedder 198.168.0.124, så på mit eget netværk kan jeg komme på photo albummet ved at bruge http://198.168.0.124/photo.

DS107+ skulle være sat op til at man fra internettet også skulle kunne logge på photo albummet.

Min router får tildelt en IP fra min udbyder der hedder 10.55.14.179 hvis man kigger på status på routeren. Hvis jeg går en på en side på nettet som kan oplyse ens IP, så siger siden at min IP er 80.72.152.162?

Jeg har prøvet at putte de forskellige IP'er ind for at få adgang til min DS107+, men lige lidt hjælper det, den skriver bare at siden ikke kan vises, jeg har også prøvet at sætte FTP op på DS107+, men heller ikke denne kan jeg få adgang til.

Jeg har forwarded de porte der skal bruges og jeg har også prøvet at give DS107+ fuld adgang til internettet vis DMZ funktionen på min router.

Min udbyder er Cirque og til at teste forbindelsen fra internettet bruger jeg en bærbar med mobil bredbåndsopkobling fra 3.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan at jeg får adgang til min DS107+

Jeg synes det er underligt at min router har en anderledes IP end den en internet side siger jeg har?

Venlig hilsen

ZAG
Avatar billede riversen Nybegynder
28. august 2008 - 17:57 #1
hvis ikke du har en offentlig IP-adresse fra din internetudbyder (hvilket 10.55.14.179) ikke er. Det er en meget normal mulighed hos fx antenneforeninger. Snak med din udbyder om muligheden for at få din egen offentlige IP.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. august 2008 - 17:58 #2
prøver lige igen...

hvis ikke du har en offentlig IP-adresse fra din internetudbyder (hvilket 10.55.14.179) ikke er, bliver det lidt problematisk. Det er en meget normal mulighed hos fx antenneforeninger at køre med privat IP på ydersiden af routeren. Snak med din udbyder om muligheden for at få din egen offentlige IP.
Avatar billede zag Nybegynder
28. august 2008 - 18:10 #3
Korrekt....Cirque kører ikke med offenlig IP til mig, hvis jeg ønsker dette koster det 250 kr i oprettelse og 25 kr om måned....Flytter om 2 mdr, så må nok vente med at få skidtet til at virke.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. august 2008 - 19:23 #4
he, så må man håbe de er super billige i abonnementetn, hvis de tager så meget for en offentlig ip
Avatar billede thov Forsker
30. august 2008 - 15:13 #5
Min billige Sandberg NAS får jeg nemt adgang til fra mit 3-net :-)
Den er sat op i routeren gennem port-21 med userid og password, og tilgangen udefra er FTP://userid:passwd@IP-adresse. IP'en er den adresse andre websites registrerer - i dit tilfælde altså 80.72.152.162

Synology er sikkert anderledes (check manualen), men det burde komme til at virke !