Avatar billede lonepeter Novice
28. august 2008 - 14:17 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Så Word fra som email editor i Outlook 2007

Hejsa...

Efter at jeg er skiftet til Office 2007 kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg slår Word fra som e-mail editor i Outlook...

Problemet er egentligt at når jeg bruger Word som email editor og indsætter et link så er linket ikke til at klikke på når det når frem til modtageren - det problem havde jeg også i Outlook 2003 men slog da Word fra som email editor og så virkede det igen...
Avatar billede vejmand Juniormester
28. august 2008 - 14:38 #1
Avatar billede lonepeter Novice
28. august 2008 - 14:44 #2
vejmand, det du linker til er fremgangsmåden i 2003 versionen, det jeg leder efter er fremgangsmåden i 2007 versionen...
Avatar billede vejmand Juniormester
28. august 2008 - 14:45 #3
Sorry, det smuttede lige.......
Avatar billede jo_nav-supp Nybegynder
28. august 2008 - 14:51 #4
Jeg har fundet følgende i hjælp, hvor MS skriver om discontinued features in Outlook 2007:
Outlook navtive e-mail editor Office Outlook 2007 uses an editor based upon Office word 2007. In earlier releases, your could trun off Word as your editor and use a navtive editor that was included with Outlook.
Så min konklussion er, at det kan du ikke gøre i Outlook 2007, men i stedet skal du nok søge videre på håndtering af links.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. august 2008 - 14:57 #5
jo_nav-supp >> det er jeg også kommet frem til. Den kan åbenbart ikke vælges fra som editor.
Der er mange spørgsmål om dette på udenlandske sider, konklusionen er hver gang det samme: Det kan ikke lade sig gøre.....  :-(
Avatar billede lonepeter Novice
28. august 2008 - 14:58 #6
Jep, jeg har også siddet og googlet lidt videre over det og er nået frem til det samme som jer! - Så det må da vist siges at være et umuligt spørgsmål... :-)

Læg begge et svar så lukker vi her! :-)
Avatar billede jo_nav-supp Nybegynder
28. august 2008 - 14:58 #7
Når jeg sender et link til mig selv fra Outlook 2007 til anden mail konto i outlook 2003 kan jeg sagtens se og aktivere link.
Avatar billede jo_nav-supp Nybegynder
28. august 2008 - 15:00 #8
Office Outlook 2007 kan ikke anvende native e-mail editor.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. august 2008 - 15:07 #9
Måske du skal lave indstillingen i Word:
Klik på Microsoft Office-knappen , og klik derefter på Word-indstillinger.
Klik på Korrektur.
Klik på Indstillinger for Autokorrektur, og klik derefter på fanen Autoformat under skrivning.
Marker afkrydsningsfeltet Internet- og netværksstier med hyperlinks.

Men, kunne det tænkes det er modtager som har en forkert indstilling?

Hvis du nu sender en mail til dig selv, som du efterfølgende åbner i Outlook 2007, kan du så klikke på linket?

Hvis ja, så kunne det tyde på problemet ligger hos modtager....
Avatar billede lonepeter Novice
28. august 2008 - 15:25 #10
Vejmand, læg lige set svar her... - så hopper vi lige ind i den anden tråd og fortsætter der ikk... :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. august 2008 - 15:42 #11
Oki, men så skal du selv tage point i det andet spørgsmål, hvis/når vi får problemet løst.  :-)