Avatar billede meyer Nybegynder
27. august 2008 - 19:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

variabel fra asp til falsh

Nogen der kan hjælpe mig i gang med den her:

På en skitse af en boligblok skal jeg lave de forskellige lejligheder i en af 3 forskellige farver afhængig af tilstanden. jeg kan ikke lave det i HTML da den ikke går op i lige firkantede felter så jeg må nok i gang med lidt flash.

Jeg henter tilstanden i en aspside fra databasen og lad os sige at det er enten 1, 2 eller 3, hvis så variablen er 1 skal et felt i billedet være f.eks grønt, hvis 2 rød, 3 blå.. hvordan griber jeg det an i flash?

Er lidt på gyngende grund  her :-)
Avatar billede joch Nybegynder
28. august 2008 - 12:36 #1
Hejsa :)

Kald din flashfil med dine variabler

boligblok.swf?b1=1&b2=1&b3=3

I flash kan du så have movieclips med der viser status.

variablerne b1-b3 viser hvilken frame i movieclippet der henvises til.

blok1_mc.gotoAndStop(b1)
blok2_mc.gotoAndStop(b2)
blok3_mc.gotoAndStop(b3)

Det er den hurtige løsning :)
Avatar billede meyer Nybegynder
22. april 2012 - 16:29 #2
:)