Avatar billede falastinii Nybegynder
27. august 2008 - 19:32 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Er blevet hacket!

Min fætter, har åbenbart hacket sig ind på min pc på en eller anden mærkelige måde, pcen har ikke internet forbindelse, det er en st, og har kode både på min egen konto og administrator kontoen, hvordan kan han ellers aktivere gæste bruger?

For er blevet så træt af det da, der ligger vigtige filer som kan blive riskeret at blive slette. hjælp!!

Mange tak på forhånd :D
Avatar billede vejmand Juniormester
27. august 2008 - 19:43 #1
Husk: Dobbeltspørgsmål er ikke tilladt ifølge Ekspertens regler: http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede danny3400 Nybegynder
27. august 2008 - 23:05 #2
Ikke for noget, men hvis din fætter har hacket din computer, er det ulovlig indtrænging, og det kan straffes meget meget hårdt. Så jeg vil råde dig til at tage godt og grundigt fat i din fætter og høre ham hvad han egentlig har gang i...

/Danny
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
27. august 2008 - 23:09 #3
Bare boot op med Ophcrack som findes på http://ophcrack.sourceforge.net. Det tager 10 minutter på en almindelig PC at knække alle Windows kodeord.
Avatar billede falastinii Nybegynder
28. august 2008 - 08:27 #4
Danny3400
ved jeg godt. men heldigvis er det kun på min st pc han gør det på..
men kan man ikke forhindre ham i det på en eller anden måde ?
Avatar billede falastinii Nybegynder
28. august 2008 - 08:28 #5
snowflake, jeg vil ikke knække min kode, jeg vil bare forhindre i at gøre det. er der ikke noget sikkerhed man kan installere?
Avatar billede off-line Nybegynder
28. august 2008 - 12:53 #6
sn0wflake - Har du selv downloadet den til installation? Når jeg prøver, kommer
Avast antivirus og stopper med en virus advarsel.
Avatar billede jhkl Nybegynder
28. august 2008 - 12:59 #7
At påstå, at den kan knække "alle windows kodeord" (indenfor en overskuelig årrække), er vist en sandhed med modifikationer.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. august 2008 - 13:26 #8
Ps. Mere konkret. Avast antivirus påstår, at programmet indeholder følgende:
Malware name: win32:trojan-gen (other)
malware type virus/vorm
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
28. august 2008 - 15:47 #9
Min antivirus brokker sig også. Mit gæt er at den indeholder kode til at læse specielle Windows filer og registreringsdatabasen. Programmet er dog open-source så du kan selv kigge efter. Har dog aldrig haft "virus" i de mange år jeg har brugt det.

Hvis du vil have stærk sikkerhed så kan du hente TrueCrypt på http://www.truecrypt.org som anvender stærk kryptering. Den kan oprette en fil som fungerer som en harddisk efter man har tastet koden ind. Programmet kan også kryptere hele harddisken. Men sidder du og laver bomber eller downloader børneporno siden du er så paranoid?
Avatar billede off-line Nybegynder
28. august 2008 - 16:00 #10
Jeg har udpakket Iso udgaven og testet den. Der er ingen orm i. Er det mon fordi,
orm ikke virker fra en boot CDén?

Hvorfor mistænkeliggøre falastinii så groft, bare fordi han ikke bryder sig om, at
han fætter roder i hans private computer? Vi har allesammen noget, som ikke rager
andrer, uden det af den grund er kriminelt.
Avatar billede falastinii Nybegynder
28. august 2008 - 17:38 #11
Kunne jeg os gerne tænke mig at vide ? :S
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
28. august 2008 - 17:43 #12
At kryptere hele harddisken er overkill. Jeg har oprettet en fil på 2 GB i TrueCrypt som mountes som en harddisk. Der opbevarer jeg så mine private filer. Samtidigt har jeg en backup af 2 GB filen hvis den ene skulle blive beskadiget.

Mistænkeliggør ikke falastinii. Smiler bare over at han er så paranoid men ikke aner en dyt om sikkerhed. Det var sikkert det der fik hans fætter til at give ham en lærestreg.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. august 2008 - 17:56 #13
True crypt er et udmærket program, men Steganos Safe er lettere at have med at gøre.
Hvis man kan nøjes med 2 Safe boxe af 1GB, kan man få det gratis. Skal man derimod
have meget store boxe, må man betale.
https://www.steganos.com/us/products/home-office/safe-one/overview/
Avatar billede haverslev Novice
28. august 2008 - 18:30 #14
Fætteren går vel blot ind i den indbyggede Administrator konto !
(normalt ikke password på den) men der kan sættes kodeord på.

Når du starter pc`en, så tryk på F8 og vælg fejlsikret, vælg din windows.
Nu skulle den gerne kommer op med div. oprettede kontoer - der vil være en der blot hedder "Administrator", den klikker du på og siger ja til at køre i fejlsikret tilstand. Når du er inde, så går i kontrolpanel, brugerkonti og opret den konto du ønsker eller aktivere gæstekonto
Sluk pc og start normalt og se om ikke den nye eller gastekonto er aktiv
Avatar billede falastinii Nybegynder
28. august 2008 - 18:50 #15
har kode på den, men ved ik hvordn han bær sig ad...
Avatar billede haverslev Novice
28. august 2008 - 18:59 #16
Du svare blot "har kode på den" - JA, men er det også på den indbyggede konto?
For at du kan sige JA til det, så skal du starte op i fejlsikret tilstand og se om den forlanger et kodeord
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
28. august 2008 - 19:01 #17
Hvis du tror Windows i sig selv er sikker, så har jeg lige et Eiffel-tårn til salg hvis du er interesseret i at købe det. Ud over at knække kodeordene i Windows, så kan du også boote op med et andet program der viser alle filer på harddisken. Et andet program fjerner simpelt hen bare kodeordene. Og dette er bare eksempler hvis PC'en ikke er på Internettet.
Avatar billede falastinii Nybegynder
28. august 2008 - 19:11 #18
Har kode på administrator brugern... kender nemlig selv det tricks.. har brugt det på en vens pc en gang da han glemte sin kode.. ved godt hvad jeg svare ja til ;)