Avatar billede twotimes Nybegynder
27. august 2008 - 18:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra java til c++ anbefal en god bog

Ja som titlen antyder skal jeg rykke fra java til c++. Nogen der kan anbefale en bog, der giver en grundig introduktion gerne med udgangspunkt i at man kan java hvis det er muligt.

Men altså, det er vigtigere at bogen er god end at der tages udgangspunkt i java.

På forhånd tak...
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2008 - 18:26 #1
Det kan godt blive et meget svaert skift !

:-)

Skal du have noget nemt saa kig efter boeger af Horton, Eckel og Schildt.

Accelerated C++ / Andrew Koenig & Barbara Moo har et rigtigt godt ry.

Effective C++ / Scott Meyers og More Effective C++ / Scott Meyers kan give mange
gode tips.

The C++ Programming Language / Bjarne Stroustrup er en autoritativ kilde.
Avatar billede twotimes Nybegynder
27. august 2008 - 22:00 #2
Ja det havde jeg på fornemmelsen. Og har også afsat et halvt år til processen.

Jeg er ikke så interesseret i de der helt "basale" eller 100% korrekte bøger. Du ved den slags, der aldrig(!) sætter forståelighed over korrekthed. Bjarne Stroustrup er vist i den boldgade, korrekt?

Niveauet er omkring bachelor i datalogi.

Er der efter disse præciseringer én af bøgerne du specielt vil anbefale?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2008 - 23:10 #3
Horton, Eckel og Schildt er "konstanter, variable, semikolon efter saetning, if, o.s.v."

Stroustrup er tung at laese

Meyers er mest relevant naar man har laert sproget og skal igang med at bruge det rigtigt

Accelerated er nok den bedste for dig, men jeg er lidt handicappet fordi i modsaetning
til de andre har jeg kun andres meninger, da jeg ikke selv har bogen
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2008 - 01:54 #4
og et svar fra mig
Avatar billede twotimes Nybegynder
03. september 2008 - 17:11 #5
og tak
Avatar billede twotimes Nybegynder
16. september 2008 - 20:36 #6
Hvis andre søger på denne tråd vil jeg lige nævnte at jeg endte med at købe bogen "c++ primer plus" af Stephen Prata. Den er glimrende.