Avatar billede the_beast26 Nybegynder
27. august 2008 - 16:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Død computer el Hva

HJÆLP...    Min computer er gået i sort.

Den vil godt starte op.  men det eneste der kommer på min skærm er " Monitor er i save mode " og så går den på standby.  Har prøvet at sætte et andet grafikkort i . Men ingen respons. Hva kan det så være.?

Den kører Windows XP Pro  mangler i mere oplysninger så skriv.
Avatar billede the_beast26 Nybegynder
27. august 2008 - 16:46 #1
kan der være min prosessor der er stået af.?
Avatar billede the_beast26 Nybegynder
27. august 2008 - 16:46 #2
el bundkortet.?
Avatar billede reinelt Nybegynder
27. august 2008 - 16:54 #3
har du flere ramklodser i så prøv at pil dem ud og så tage en ad gangen.
lyser bundkortet rødt? har du prøvet en anden skærm eller er det en bærbar du har?
maskinens data ville være fint.
Avatar billede the_beast26 Nybegynder
27. august 2008 - 20:54 #4
jeg har 2 ram klodser.  har lige prøvet at tage den ene ud . ingen ting sker der.
Avatar billede the_beast26 Nybegynder
27. august 2008 - 20:57 #5
hvor kan man se om bundkortet lyser henne ? har prøvet at sætte en anden skærm til .. DET SAMME SKER ...    Nej det er en stationær pc.
Avatar billede the_beast26 Nybegynder
27. august 2008 - 20:59 #6
hvad vil du vide om min pc'er ??
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
27. august 2008 - 23:38 #7
Det lyder som et dødt bundkort eller CPU. Næsten alle bundkort har en lille lampe der lyser når der er strøm til computeren. Farven og placeringen varierer så du skal slå det op i manualen eller åbne computeren og kigge efter. Jeg gætter dog på at det er dit bundkort der er stået af siden du ikke har set "lyset" ;)