Avatar billede jacob172100 Praktikant
27. august 2008 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Værnepligt og hulbryst

Hej eksperter

Jeg vil høre om der er nogen som ved om hulbryst i sig selv er en hindring for at komme ind og aftjene sin værnepligt?
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. august 2008 - 22:43 #1
Prøv at kontakt dem, de er rimelig hurtige til at svare. Men - et eller andet sted tror jeg det ikke, for er det en hindring i din hverdag? Det er jo ikk farligt i sig selv medmindre det er så slemt det begynder at trykke på hjerte eller lunger
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. august 2008 - 22:54 #2
så mit svar vil være det helt sikkert er en vurderingssag. Du kommer nok ikke udenom at skulle vurderes at deres læge, medmindre du har en journal på det vil være en hindring.

- held og lykke fra en bruger der er ked af at være erklæret uegnet ;)
Avatar billede jacob172100 Praktikant
27. august 2008 - 23:47 #3
Nej, det er nemlig ikke en hindring for mig, men synes jeg har hørt at det er kasseringsgrundlag - men synes da det er værd at undersøge, for det lyder også logisk nok at det skulle være en vurderingssag
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. august 2008 - 10:48 #4
Men du må jo lige melde ud hvad de siger!
Avatar billede jacob172100 Praktikant
30. august 2008 - 20:47 #5
Jeg har skrevet en mail til dem nu og afventer svar :)
Avatar billede pectus86 Nybegynder
03. juni 2009 - 20:26 #6
Hvordan gik det med din session?

Jeg er selv så heldig at have tragtbryst. Da jeg var til session sagde de at såfremt det ikke var tragtbryst af den værre kaliber, er det ikke kasseringsgrundlag. Det er kun hvis det virkelig påvirker dine lunger og dit hjerte, og typisk er tragtbryst rent kosmetisk. Der er selvfølgelig tilfælde hvor personen vil blive kasseret, hvis tragtbrystet er slemt.

Hvis du har interesse, kan du læse mere om tragtbryst på debatforummet: http://www.tragtbryst.dk
Avatar billede jacob172100 Praktikant
26. juni 2009 - 15:44 #7
Jeg beklager min sene respons, men jeg er faktisk kommet så langt nu så at jeg netop er blevet opereret for mit hulbryst :). Jeg kunne godt få lov at komme i militæret hvis jeg absolut ville, men jeg valgte operationen. Og når min indopererede skinne bliver fjernet om tre år, har jeg mulighed for at lave alt hvad jeg vil i militæret hvis det skulle blive aktuelt :). Men hvis I lige begge smider et svar, deler jeg points'ene mellem jer
Avatar billede jacob172100 Praktikant
18. august 2010 - 13:17 #8
Lukker