Avatar billede masteraaen Novice
26. august 2008 - 15:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Verificere sagsnummer i liste

Hej.

Jeg har medarbejdere, der indtaster i timesagsregnskab i Excel.
Jeg har desuden en række med sagsnumre, som de arbejder på.
Ud for hver af deres sager, taster de sagsnummeret. Jeg samler derefter sagstiden i en pivot-tabel sorteret efter sagsnumre.

Men jeg kunne forestille mig, at de nogen gange skriver et forkert sagsnummer. Jeg vil derfor gerne i mit samlede timesagsregnskab have fundet de tastefejl, der måtte være.

Kort sagt: Jeg har brug for at sammenligne en liste (1) med sagsnumre med en anden liste (2) med sagsnumre.
Dvs. findes et sagsnummer i liste 1 også i liste 2.

Hvordan gøres det lettest? (kan det gøres uden makro).
Avatar billede sager Nybegynder
26. august 2008 - 15:30 #1
Lopslag-funktionen - med FALSK i sidste argument... Ville jeg bruge
Avatar billede masteraaen Novice
26. august 2008 - 15:36 #2
Men listerne er ikke sorteret og står ikke sådan ud for hinanden...
Avatar billede sager Nybegynder
26. august 2008 - 15:43 #3
Hvis nu liste 1 står i A1:A7 og liste 2 i D1:D3, så kunne man i celle E1 skrive:

=LOPSLAG(D1;$A$1:$A$7;1;FALSK)

og hvis der her returneres en fejl, så findes værdien i celle D1 ikke i liste 1.

Man kan selvfølgelig også forfine det med pæne fejlmeddelelser, men det ved jeg ikke om er nødvendigt.
Avatar billede masteraaen Novice
18. oktober 2010 - 22:45 #4
Hej sager.

Vil du lægge et svar?
Avatar billede sager Nybegynder
19. oktober 2010 - 09:06 #5
Svar...