Avatar billede sobr Nybegynder
26. august 2008 - 10:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad mener I om denne side

Jeg har en bekendt, som har haft dette website i snart 6 år: www.jansmusik.dk - og jeg undrer mig lidt - var der ikke noget, som hed SEO dengang i 2002 ?

h1 er brugt, men hvor ligger den på selve siden, jeg kan ikke få øje på den? - for selve overskriften på siden er h2 så vidt jeg kan se.

Er der overhovedet en mulighed for at lave playlisten i andet end javascript?

Selv jeg, som amatør, kan da se at der ikke er lavet noget som helst optimering her.
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
26. august 2008 - 12:58 #1
"Jeg har en bekendt, som har haft dette website i snart 6 år: www.jansmusik.dk - og jeg undrer mig lidt - var der ikke noget, som hed SEO dengang i 2002 ?"

- Ja det var der, men søgemaskinerne var ikke nær så udviklet på daværende tidspunkt.

"h1 er brugt, men hvor ligger den på selve siden, jeg kan ikke få øje på den? - for selve overskriften på siden er h2 så vidt jeg kan se."

Han har brugt følgende i hans CSS:

#header h1 a span {
    display: none;
}
- Som skjuler indholdet

"Er der overhovedet en mulighed for at lave playlisten i andet end javascript?"
-Ikke hvis du ønsker den effekt du har nu (du kunne evt. bruge DHTML, men det er vel lidt samme udgangspunkt)

"Selv jeg, som amatør, kan da se at der ikke er lavet noget som helst optimering her."
- Jeg er ikke helt med på¨hvad spørgsmålet forlyder på, men du har ret -- der kunne optimeres mere grundigt. Først og fremmest burde han få styr på hans <title>'s. Væk med "Velkommen", da der ikke drives en greeting card service.

Jeg ville primært fokusere på indgående links, da han efter 6 år kun har omkring 60 stykker. Det er hovedsageligt indgående links som der lægges vægt på.

Pøj pøj med det.
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
26. august 2008 - 12:58 #2
Sorry, her er et svar.
Avatar billede sobr Nybegynder
26. august 2008 - 15:54 #3
Han har brugt følgende i hans CSS:

#header h1 a span {
    display: none;
}
- Som skjuler indholdet
Det er netop en af de ting jeg ikke fatter - hvorfor skjule et af de vigtigste tag på siden ? - en hovedoverskrift er da altid vigtig, selv i et alm. dokument.

...nej, jeg kan egentlig godt forstå, at du ikke forstår spørgsmålet - jeg var vist i en form for chok --- ;) --- over at prof. folk ku' lave sådan noget.

...og indgående links har jeg godt set, at der ikke er ret mange af.
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
29. august 2008 - 13:33 #4
Han skjuler indholdet fordi han ønsker effekten ved h1 men at "vise" den (evt. fordi den  ikke passer ind i designet -- hvad ved jeg :)).

Denne fremgangsmåde skal han dog passe på, da Google udmærket er klar over hvad "der vises" og hvad der ikke gør. Nu gør han det smagfuldt, eller i hvert fald ikke er overhængende spammy grad, så han slipper nok godt fra det, men det er i almindelighed en taktik man skal være påpasselig med.

Er det en professionel SEO der har lavet det? I så fald, håber jeg han fik det billigt ;)
Avatar billede sobr Nybegynder
29. august 2008 - 14:30 #5
xlweb.dk - man kan også se at feks. cd-cover (thumbnails) ligger i deres mappe -
samtidig bruges smart-web.dk

ja, det skal da se ud, som om det er prof folk.