Avatar billede runskee Nybegynder
26. august 2008 - 08:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tagbøjler til Peugeot 206

Er der nogen som ved, hvilken tagbøjle eller -baggagebærer man skal have til en Peugeot 206? Jeg prøver at finde noget brugt, men ved ikke, om jeg skal bruge en bestemt model?

Jeg overvejer også en (cykel)holder til at sætte på bagsmækken i stedet. Er der nogen som har erfaring med begge løsninger? Selvfølgelig kan en tagbøjle rumme lidt mere.
Avatar billede Beach Mester
26. august 2008 - 09:31 #1
Her--->
http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=tsthq#/page6/
Side 6-7 punkt 37
Prisliste--->
http://forhandler.peugeot.dk/tilbehor-ny/images/prislister/23-01-08/206_Peugeot_Danmark.pdf
Side 4, Tagbøjle 9616 P7-> 1.088,- 3 dørs
SIde 4, Tagbøjle 9616 P5-> 1.109,- 5 dørs

//Beach
Avatar billede haverslev Novice
26. august 2008 - 09:32 #2
Avatar billede runskee Nybegynder
26. august 2008 - 09:48 #3
Ups. Jeg mente en Peugeot 106... Jeg ved ikke om den samme tagbølge kan bruges hertil? Ellers imponerende og hurtig tilbagemelding!
Avatar billede Beach Mester
27. august 2008 - 01:36 #4
Du burde ud fra ovenstående få et hint om hvor vi får info fra:-)

Ellers er et rigtigt godt udgangspunkt her--->
http://www.peugeot.dk/

Tilbehør for 106--->
http://forhandler.peugeot.dk/tilbehor-ny/images/prislister/11-01-08/106_Peugeot_Danmark.pdf

//Beach
Avatar billede haverslev Novice
27. august 2008 - 14:52 #5
Har også hørt af omveje, at Citroen Saxo`s og 106`s tagbøjler skulle være ens.
Avatar billede runskee Nybegynder
28. august 2008 - 07:28 #6
Okay! Ja, for jeg tænker, om der ikke er mere end een tagbøjle som passer til? Det vrimler med brugte modeller til 306'eren. Men passer den mon også til 106'eren? Jeg kan godt se på peugeot.dk, at modellerne hedder noget forskelligt, men det kan evt ligge i ændringer på design eller lignende.
Avatar billede Beach Mester
29. august 2008 - 02:04 #7
Tagkonstruktionen er ikke ens på en 106 og en 306ér og Saxoen er heller ikke den samme. Om de kan tilpasses tør jeg ikke spå om, men huller i karossen tvivler jeg på passer 100% hvilket indebære at der skal bores nye huller i karmen til fastgørelse.

Tror derfor jeg også i dag ville vælge det samme som for 5-6 år siden. Køb Org. bøjler og slip for problemer:-)

//Beach
Avatar billede haverslev Novice
29. august 2008 - 07:58 #8
Tja, efter denne, skulle de jo passe sammen (dog en gammel annonce og til 3dørs) :-)
http://www.havkajakroerne.dk/php/forum/thread/508
Avatar billede Beach Mester
31. august 2008 - 04:03 #9
Ville nok kun ture købe dem med forbehold og garanti for at kunne sende dem retur hvis ikke lige det passer:-)

//Beach
Avatar billede runskee Nybegynder
31. august 2008 - 08:01 #10
Haverslev > Jeg endte faktisk med at købe de tagbøjler fra linket selvom annoncen var 2 år gammel :-) Tak for den.
Avatar billede ErikSoerensen Nybegynder
03. oktober 2010 - 18:42 #11
Jeg har tidligere haft en peugeot 206, som jeg har stadig tagbøjler til.
Du kan købe dem for 200 kr.
v.h
Erik Sørensen
esoghks@city.dk - 59460306