Avatar billede lyhne1 Nybegynder
26. august 2008 - 01:00 Der er 10 kommentarer

Hvordan fjerner jeg et Adobe PDF-Panel permanent?

Hej Eksperter

Jeg har pludselig fået et panel i min IE7. Det hedder Adobe PDF Panel, jeg kan slå det til og fra ved at vælge: "Vis->Panel Adobe PDF" Det går fint med at slå det til/fra i IE7, men når jeg åbner et nyt vindue er det sat til som standard..
Hvordan får jeg det væk? så det ikke er vist som standard?
(jeg har prøvet at fjerne, og lukke IE, men det er der næste gang jeg åbner)

Lyhne1
Avatar billede vejmand Juniormester
26. august 2008 - 01:14 #1
Jeg har den ikke, så jeg er ikke sikker på at dette er løsningen, men prøv:

Funktioner -> Internetindstillinger -> Programmer -> Administrer tilføjelsesprogrammer

Se om ikke den kan deaktiveres der......
Avatar billede ebea Ekspert
26. august 2008 - 08:41 #2
Det burde kunne fjernes, ved at du højreklikker på værktøjslinien, og fjerner fluebenet fra Adobe PDF, som står der.
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
26. august 2008 - 12:56 #3
Vejmand-> Det virkede ikke, ellers et meget godt bud..
Ebea-> Det har jeg prøvet, men når jeg åbner IE igen, er fluebenet tilbage..
Avatar billede vejmand Juniormester
26. august 2008 - 13:59 #4
Du skriver: "Jeg har pludselig fået et panel i min IE7"

Så burde en systemgendannelse klare problemet:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
26. august 2008 - 14:22 #5
Det er netop forsøgt.. den melder "ingen ændringer foretaget" Så det ændrer tilsyneladende heller ikke på det.. Ellers et godt bud også:-)

Jeg ledte lidt efter noget i registreringsdatabasen, men kunne ikke umiddelbart finde noget..Er dog heller ingen haj derinde:-)
Avatar billede vejmand Juniormester
26. august 2008 - 16:18 #6
den melder "ingen ændringer foretaget"
Det må da være muligt at finde et restore-punkt???
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
26. august 2008 - 17:08 #7
Stadig ingen systemændringer foretaget..
Der er masser ar gendannelsespunkter, men jeg får samme meddelelse, når jeg gendanner dertil..
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
26. august 2008 - 17:13 #8
Jeg tror løsningen må være uendeligt simpelt, men jeg an ikke gennemskue den..
Jeg har en værktøjslinie, der hedder Adobe PDF, i den, kan jeg vælge "Adobe PDF Explorer bar" det er den der gerne skulle kunne deaktiveres, som standard.. Der er intet under preferences, på værktøjslinien..
Avatar billede vejmand Juniormester
26. august 2008 - 17:18 #9
Jeg ved ikke om den måske kan deaktiveres via Hijack this http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm

I Virus kategorien sidder der nogle eksperter der har helt tjek på disse ting, du kan evt. prøve at stille spørgsmålet der, og så samtidig kopiere loggen fra hijack this ind i spørgsmålet.
Avatar billede ebea Ekspert
26. august 2008 - 17:33 #10
Prøv engang lyhne_1 at lave en opdatering af din Adobe (check for opdateringer hos Adobe) og så se om du ad den vej kan gennemtvinge status ændring på Adobe PDF i værktøjslinien.