Avatar billede us_clom Nybegynder
25. august 2008 - 13:48 Der er 3 kommentarer

Gaming PC - hvilken CPU?

Jeg skal have købt mig en gaming PC. Jeg har fundet det sted på nettet, hvor jeg synes, de er klart billigt - og hvor de bliver samlet for mig. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilken processor, jeg skal vælge. Jeg er lidt lun på den nye Phenom fra AMD. Derudover er jeg i tvivl, om det har nogen effekt, at købe 125W istedet for 95W? Hvad betyder det for mig? Er der nogen, der kan guide mig?

Her er et link til Compumail.dk - jeg kigger computer nr. 2. Den der hedder Game - Luksus

På forhånd, tak.
Avatar billede darrich Novice
25. august 2008 - 14:50 #1
Jeg laver betragtninger ud fra den fulde konfiguration i forhold til performance.
Vær opmærksom på der ikke er ret meget software på markedet som kan udnytte Quadro core.

AMD Phenom X4 9750 2.4GHz 95W Box -> burde være X4 9650 så det er en skrivefejl på hjemmesiden.

AMD Phenom X3 & X4
Konfigurationen ser fornuftig ud.
Bemærk at det er 800 MHz ram og bundkortet understøtter 1066 MHz DDR2, så her kan der hentes en pæn del performance ved at skifte til 1066 MHz ram.

Intel® Core 2 Duo FSB-1333
Det anvendte bundkort understøtter både DDR2 og DDR3 ram, så her kan du komme helt op på 1333 MHz ram. Standard medfølgende er igen kun 800 MHz.
Avatar billede darrich Novice
25. august 2008 - 14:51 #2
X4 9650 er 2,3 GHz
Avatar billede darrich Novice
23. oktober 2008 - 08:43 #3
Husk at lukke spørgsmålet