Avatar billede garfield_29 Nybegynder
24. august 2008 - 01:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oversættelse af CMYK koder til Pantone Solid Coated

Jeg vil høre om der er en venlig sjæl som vil gøre mig den kæmpe tjeneste at oversætte nogle cmyk koder til Panton Solid Coated

Det drejer som om følgende CMYK-koder
C 35
M 10
Y 0
K 0

C 80
M 100
Y 100
K 30

På forhånd tak
Avatar billede garfield_29 Nybegynder
24. august 2008 - 01:56 #1
Koderne er CMYK Coated
Avatar billede fluse Nybegynder
24. august 2008 - 03:16 #2
283C og 4975C.

Du skal dog være opmærksom på at der er en god chance for at det ikke bliver som du regner med!

Den rigtige, og eneste sikre måde, er at sammenligne en pantone vifte med et tryk(som i, fra en prøvetryks printer der er kalibreret eller en decideret tryk maskine) af de 2 farver. Alle andre metoder er i bedste fald et gæt, selv hvis man køber dyrt software til at oversætte.

Hvis dette ikke er muligt, er det MEGET bedere at gøre det omvendt, altså starte med at vælge pantone farver i stedet, og så senere få dem oversat til CMYK.

Fluse
Avatar billede leif Seniormester
24. august 2008 - 10:53 #3
http://www.eksperten.dk/spm/842745
http://www.eksperten.dk/spm/842746

Dobbelt oprettet spørgsmål er ikke tilladt ifølge reglerne $2.1.11, så luk venligst det ene
Avatar billede garfield_29 Nybegynder
24. august 2008 - 10:54 #4
Tak for svaret og hjælpen :-)