Avatar billede soren01 Novice
23. august 2008 - 12:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

pludselig langsom wlan på vista

Hej alle

Jeg har et underligt problem. Vores wlan forbindelse er pludslig blevet meget langsom på vores bærbar (en Acer Aspire 5920 med Vista) Den bærbar står samme sted og routeren er ikke blevet flyttet.
Jeg synes at jeg har prøvet alt: Jeg har opdateret routerens firmware, hard resat routeren, prøvet at flytte den op på loftet så der ikke var nogle beton væge, men kun træ loft og rockwoold mellem computeren og den. Jeg har pillet min firewall af computeren, kørt spyware pogrammer, kørt CCleaner, og søgt og søgt her inde og på nettet uden at finde en løsning. Det underlige er at hvis jeg hopper på vore naboes net, så køre det fint. Så kan jeg downloade med ca. 100 kbps, men på vores eget kun ca. 5 kbps. Det tager ca. 30 sek at åbne en alm hjemmeside.
Avatar billede reinelt Nybegynder
23. august 2008 - 16:37 #1
jeg synes du skal tage kontakt til internetudbyderen og bede om om at måle din hastighed.
Avatar billede soren01 Novice
23. august 2008 - 16:57 #2
Ja det tror jeg også jeg vil prøve. Kan det være routeren der er i stykker?
Jeg har næten 100% i signalstyrke og der står at jeg køre med 54Mbps, men det går langsomt....:-(
Avatar billede b_ Nybegynder
23. august 2008 - 22:56 #3
Det er højst sandsynlig din udbyder der lige skal have en tekniker ud og justere frekvens/signalet indtil lejligheden/huset.

Har du prøvet at kable direkte på routeren og testet forbindelsen?
Avatar billede soren01 Novice
24. august 2008 - 01:18 #4
Nej jeg har ikke prøvet med direkte kable, men det vil jeg da prøve i morge.
Avatar billede soren01 Novice
29. august 2008 - 12:53 #5
Jeg har nu prøvet med kabel forbindelse og der var hastigheden fin. Det må være et eller andet i enten min computer eller noget med routeren. Jeg har prøvet at nul stille routeren, men det hjalp heller ikke noget. Nogle forslag
Avatar billede b_ Nybegynder
29. august 2008 - 13:24 #6
Det er nok ikke noget galt med computeren når du kan logge på naboens net og downloade med fin forbindelse. Problemet må være den trådløse sende i din router.

Har du mulighed for at sætte en anden router til?

Hvor gammel er din router? Hvilket mærke?
Avatar billede reinelt Nybegynder
29. august 2008 - 13:27 #7
på min stationære skifter den trådløse hastighed også kan svinge mellem 50-90,
prøv internetudbyderen måling.
Avatar billede b_ Nybegynder
29. august 2008 - 15:04 #8
Tror ikke han får ret meget ud af det. Hastigheden er jo korrekt når han kører kablet så vidt jeg har forstået?
Avatar billede soren01 Novice
29. august 2008 - 15:25 #9
Routeren er en zxyel 660HW-D1 fra cybercity. Den er ca. 1 år gammel. Jeg har desværre ikke mulighed for at prøve med en anden router.
Avatar billede b_ Nybegynder
29. august 2008 - 15:49 #10
Hvis den kun er 1 år gammel er der reklamations ret, så ring til cybercity og fortæl hvordan den opfører sig trådløst...
Avatar billede soren01 Novice
02. januar 2011 - 18:56 #11
ok