Avatar billede cool_code Nybegynder
21. august 2008 - 22:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lave en simpel CAB fil i VS2008

Hej

Jeg har 2 spørgsmål:

1)
Hvordan genererer jeg en simpel .CAB fil via VS2008 som jeg kan deploye på en Smartphone?

2)
Hvordan emulerer jeg en SmartPhone med WM 6 via VS2008?

Har siddet og kigget rundt, men kan ikke finde logikken i dette.

\Cool Code
Avatar billede aaberg Nybegynder
22. august 2008 - 09:10 #1
Her er et link som beskriver hvordan man programmerer til smart devices.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/sa69he4t(VS.80).aspx

Her er et mere specifik link, som beskriver hvordan du laver en cab fil:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/zcebx8f8(VS.80).aspx
Avatar billede aaberg Nybegynder
22. august 2008 - 09:14 #2
Linkene i min sidste post var til VS2005. Her kommer tilsvarende til VS2008.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/sa69he4t.aspx

Og cab fil tutorialen:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/zcebx8f8.aspx
Avatar billede cool_code Nybegynder
24. august 2008 - 21:09 #3
det kigger jeg lige på, her er da en del "natlæsning". Jeg vender tilbage....
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. september 2008 - 11:56 #4
Fandt du ud af det?
Avatar billede cool_code Nybegynder
11. september 2008 - 12:14 #5
Hej Aaberg
Er lige røget fra en periode, har bestemt ikke glemt denne, skal nok få det afprøvet :-)

\\cool_code
Avatar billede cool_code Nybegynder
11. september 2008 - 23:27 #6
Hej aaberg
Det ser nogenlunde ud, kan ihvertfald godt pakke en egenudviklet cab-fil og få den installeret. Fint nok....

Men når jeg kigger på min VS2008 kan jeg ikke lave nogle knapper (og jeg kan kun emulere Windows Mobile 5.0 smartphone, ikke WM 6).

Hvorfor kan jeg ikke det?

\\cc
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. september 2008 - 09:28 #7
Jeg troede at Windows Mobile 6.0 var understøttet af VS2008 som standard! Her er et link til en opdatering af VS2005. Jeg finder dog ikke lige noget tilsvarende for VS2008.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=06111A3A-A651-4745-88EF-3D48091A390B&displaylang=en

Jeg har desværre selv bare VS2005, så jeg kan se om jeg kan simulere WM 6.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener, når du siger at du ikke kan lave nogle knapper. Kan du ikke hive knapper ind på din Form, eller?
Avatar billede cool_code Nybegynder
12. september 2008 - 09:41 #8
Ja, jeg kan lave labels, men jeg har ikke muligheden for at vælge en knap i "design" mode ?

\\cool_code
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. september 2008 - 09:51 #9
Mangler "Button" fra Toolboxen? Hvis det er det som er tilfældet, prøv at højreklikke et sted på ToolBoxen, og klik "Reset Toolbox"
Avatar billede cool_code Nybegynder
12. september 2008 - 17:18 #10
hej
Jeg har lavet en reset af toolboxen, der skete nu det at jeg fik et hav af forskellige menuer. Men mange af dem er disabled, dvs jeg kan se dem når jeg udvider de forskellige elementer i toolboxen, og kan også se en button, men kan bare ikke vælge den. Labels og textbox kan dog godt vælges og aktivt bruges.

Nogle ideer?

\\cool_code
Avatar billede aaberg Nybegynder
13. september 2008 - 11:43 #11
Hmm, mærkeligt. Jeg har desværre aldrig prøvet noget lignende.
Avatar billede cool_code Nybegynder
21. september 2008 - 19:40 #12
smid et svar aaberg, jeg har i det mindste fundet ud af at lave en CAB-fil, jeg må arbejde videre med de andre ting senere. Tak for hjælpen indtil videre.

\Cool Code
Avatar billede aaberg Nybegynder
22. september 2008 - 07:57 #13
:-)