Avatar billede Slettet bruger
21. august 2008 - 12:33 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Netradio på Vista virker ikke

Hej
Har netop udskiftet pc med window xp til ny pc med vista. Nu kan jeg ikke længere høre netradio efter download af yahoo widgets. Har fulgt dr.'s teknik-hjælp, men uden held. Afspilning i Medie Player med cd-rom virker ok, så lyden er der. Er der nogen som har en løsning?
Mvh. rwj
Avatar billede j3ppah Novice
21. august 2008 - 13:17 #1
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2008 - 14:14 #2
Gjorde som forslået, samt opdatetere media player, men uden held, DR netradio stopper før den næsten går i gang. Media player giver fejlmeddelse:

"Windows Media Player kan ikke afspille filen. Programmet understøtter muligvis ikke filtypen eller det codec, som filen blev komprimeret med"

flere forslag:-)

Mvh. rwj
Avatar billede keld40 Nybegynder
21. august 2008 - 14:38 #3
Har selv haft problemet. Sammen med flere andre problemer i starten. Min PC var udstyret med 60 dages gratis Norton antivirus. Efter at have forhørt mig her på siden, afinstallerede jeg Norton og installerede avast og vupti alle problemer var løst. Ved selvfølgelig ikke om du har norton. Men blot et hint ,hvis du evt. har noget andet. Kan i samme forbindelse nævne, at jeg først lod en fra norton fjernkøre på pc ´ en og han kunne ikke finde fejl.

Mvh.
Keld
Avatar billede j3ppah Novice
21. august 2008 - 14:44 #4
http://www.xpcodecpack.com/

Download og installer
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2008 - 15:30 #5
ok, tak til Keld for rådet, jeg har kun windows firewall og AVG som virusprogrammer, så det er ikke aktuelt:-)

til j3ppah. Installerede anviste program, genstartede og desværre ingen ændret. DR-radio indlæser en kort sekund og meddeler så det er stoppet. Ærgeligt.

Andre løsninger?

Mvh. rwj
Avatar billede j3ppah Novice
21. august 2008 - 15:41 #6
svære kender jeg ikke lige andre muligheder så :(
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2008 - 17:12 #7
I hvert fald tak for forsøget, jeg lader spørgsmålet står åbent:-)

mvh rwj
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2008 - 21:16 #8
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2008 - 21:20 #9
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2008 - 07:42 #10
fik hentet nævnte program på vistaguide, og har efterfølgende prøvet netradio, ingen ændringer der. Jeg har opdaget at min vista er 32 bit. Skal jeg ændre noget i Codecs?

Mvh rwj
Avatar billede j3ppah Novice
22. august 2008 - 08:14 #11
ej sorry, ved sku ikke lige hvorfor jeg linkede til xp codec :D... du har selfølgelig vista!, men treatmenice har jo givet dig vista codec uden ændringer så...

ville bare lige side sorry ;)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2008 - 08:48 #12
det kunne du have læst nederst på siden

type 32/64 bit
Kategori Drivers
Multimedie

Tilføjet 29-04-2007
Sidst opdateret 23-07-2008

hvis den ikke virker hos dig for det gør den her på min er det vista der er problemet
der må være noget eller rester af et eller andet codecs der blokerer for dig.
jeg plejer altid efter nyinstall at hente det codecs efter virus og så videre.

det kunne jo også være din firewall - måske skal du tilføje den specielt med tilladelse.

jeg må så spørge dig - har du slået UAC fra - brugerkontrol.

Slå super administrator account til

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv "Net user administrator /active:yes"
6. Tryk ok

Fra nu af kan superadministrator vælges fra login skærmen. Accounten er uden password, så dette skal selvfølgeligt sættes.

Fjern superadmin funktionen igen

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv "Net user administrator /active:no"
6. Tryk ok

måske skulle du hente et rense program og det kunne være ccleaner som ikke er mit favorit program men derimod et fra iobit. du får links i rækkefølge

http://www.ccleaner.com/download

min favorit hedder advanced windowscare personal

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

husk at vælge dansk til slut hvis det ER sproget du ønsker. du skal selv opdatere det før brug i øverste højre hjørne under funktioner opdater.
http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

det er lidt med spredehagl mine foreslag går på.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2008 - 09:59 #13
jeg prøver dit forslag og venter tilbage når jeg har studeret det grundigt. Indtil videre tak og god weekend.

Mvh. rwj
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2008 - 10:35 #14
lige måde.

jeg modtager ikke mail desværre fra dem der svsrer i tråden.
der er en fejl i min konto og selv om jeg har mailet til "administrator" svarer han ikke.

på jysk er det lidt træls og på københavnsk lidt irreterende.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2008 - 10:30 #15
Hej

Ja, så fik jeg afprøvet de forskellige forslag du kom med, og først tak for det:-)

Efter flere forsøg, bla. slettede jeg de omtale widgets igen, det samme med den Codeks, og installerede hele molevitten igen. Uden held. Herefter tjekkede jeg firewall og tillod Windows Medie Player at få adgang. Intet lykkedes, og når Dr-netradio ville starte op, stoppede den straks igen.

Jeg så herefter på instillingerne på disse Yahoo widgets instillinger og kunne se, at den anbefaler at bruge Proxy-instillinger. På Dr.dk hjemmeside anbefaler de at man slå proxy fra og det gjorde jeg så i Yahoo widget, akkurat som i Window Medie Player. Desværre ingen som helst ændring.

Jeg prøvede også dette med at slå Super Administrator til, jeg ved ikke hvad det er, men det er ikke muligt, der kommer fejlmeddelse som fortæller noget om parameter på brugernavn osv, så intet held der.

Ja, mangler vel egentlig kun at splitte dyret af og skrotte det:-) Kan det virkelig være som besværligt? Modtager gerne flere forslag:-)

Mvh.

rwj
Avatar billede j3ppah Novice
25. august 2008 - 11:56 #16
Nej burde ikke være så svært... giver virkeligt ingen mening for mig merE: P
synes efterhånden vi har prøvet ALT, som burde kunne skyldes problemet...
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2008 - 12:23 #17
ok, jeg vil ved lejlighed prøve at starte forfra, men lader spørgsmålet stå åbent. Tak til alle for ulejligheden.

Mvh.

rwj
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2008 - 14:01 #18
Hej Alle og i særdeleshed dem som forsøgte at hjælpe mig med ovenstående problem. Jeg har lige siden med jævne mellemrum kigget på sagen, dog uden at blive klogere, men da jeg ifm. med et andet problem opdagede, at min netværk - på en stationær  pc - var offentlig tilgængelig og ændrede dette til privat, ja, så var problemet løst. Jeg ved ikke hvorfor mit netværk var offentlig tilgængelig, men nu er det i hvert fald histori.
Tak for hjælpen til alle:-)

Mvh. rwj