Avatar billede siggi Nybegynder
21. august 2008 - 10:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

cmyk til pantone

jeg har en billede eller en farve i illustrator som er i cmyk farver, men det skal sende til tryk på tøj og de ønsker farverne i pantone, men hvordan ændre man farven til pantone i illustrator så man stadig har filen som en vektorbaseret fil.
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
22. august 2008 - 20:31 #1
under dine swatches loader du et nyt bibliotek - og der vælger du så pantone(den pantone der nu er passende til det du skal lave) og så arbejder du bare videre derfra. Der er dog efter min erfaring stor forskel på hvordan pantone tager sig ud på skærm ift.  hvordan det ser ud i virkeligheden. Har kunden en specifik pantone du skal bruge eller skal du til at gætte?
Avatar billede kringleraket Nybegynder
25. august 2008 - 12:29 #2
Hvis du også har Photoshop kan du bruge dets Color Picker til at finde en Pantone-farve der ligger tæt op ad din CMYK-farve.

Dobbeltklik på forgrundsfarven i værktøjspaletten -> Indtast dine CMYK-værdier -> Tryk på Color Libraries -> Vælg det relevante farvebibliotek (f.eks Pantone solid coated)

Så skulle du få et kvalificeret bud på en Pantone farve.
Avatar billede siggi Nybegynder
26. august 2008 - 15:41 #3
jeg skal desværre gætte, kigger også fra photoshop og håber at jeg rammer rigtigt.
tak for hjælpen.
Avatar billede wiwi Praktikant
27. maj 2009 - 21:55 #4
Ellers så skal du bruge en pantone vifte (en colorbridge) hvor pantone har to farver ved siden af hinanden (den ene i cmyk og den anden i pantone).