Avatar billede greenstreet Nybegynder
20. august 2008 - 22:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

RAW.filer er væk

Hej derude
Pga. virus har jeg vha. HP's recoveryfunktion formatteret dele af min HD og gendannet min PC til et tidligere punkt. Alt er forløbet fint - pånær een ting: Alle mine RAW-fotos er pist væk, hvorimod JPG-billederne endnu findes i samme mapper som vanligt. Det er ret træls det her....
Er der nogen af jer der ved om og hvordan jeg får fat i disse RAW-fotos???
Avatar billede hojben Novice
20. august 2008 - 22:23 #1
mistede 350 billeder i mandags ved en fejl-40.. genskabte dem med Recover My Files
Avatar billede greenstreet Nybegynder
20. august 2008 - 22:25 #2
Kan du fortælle mere om hvordan du gjorde det?
Avatar billede greenstreet Nybegynder
20. august 2008 - 22:25 #3
Recover my files - er det et program eller noget i windows?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. august 2008 - 22:31 #4
Google er din ven.  :-)
http://www.recovermyfiles.com/
Avatar billede greenstreet Nybegynder
20. august 2008 - 22:34 #5
...Selvfølgelig...;-)
Kan dette program bruges som det er (freeware) eller skal det købes for at få kode osv.?
Avatar billede greenstreet Nybegynder
20. august 2008 - 22:49 #6
Hmm...Har lige downloadet programmet, - men kan se den ikke formår at gendanne RAW-filer (I hvert fald ikke SOnys .ARW rawfiler...)
Avatar billede milter Ekspert
21. august 2008 - 00:00 #7
Jeg kender ikke ret meget til Sonys .arw-filer, men kan det tænkes, at filerne er gemt som .tiff-filer?

Ellers skulle der være et program i linket herunder, som hævder at kunne klare .arw-filer.

http://www.arcksoft.com/
Avatar billede greenstreet Nybegynder
21. august 2008 - 23:30 #8
Så har jeg fumlet mig frem i forsøget på at redde mine RAW-filer. Flere programmer er undersøgt - og en del kan hente mange forskellige slettede filer men IKKE RAW. Er endt ved programmet RecoverPlus som netop kan tage sig af RAW-filer fra mange forskellige kameraer, herunder Sonys .ARW-filer. I shareware-versionen kan filerne kun hentes frem men efterfølgende ikke gemmes, så jeg må hoste op med 25$ for at få at få den fulde funktionalitet, men pyt... Bare jeg får mine filer tilbage.
Tak for gode råd undervejs
Avatar billede greenstreet Nybegynder
21. august 2008 - 23:31 #9
Er det ikke noget med at i skal droppe et svar for at jeg kan dele points ud?
Avatar billede vejmand Juniormester
21. august 2008 - 23:34 #10
Jeg springer over, håber du får dine filer tilbage.  :-)
Avatar billede hojben Novice
22. august 2008 - 10:25 #11
nej tak :) kun glad for at hjælpe til :)
Avatar billede milter Ekspert
22. august 2008 - 10:41 #12
... og jeg springer også over. Ellers tak :-)
Avatar billede greenstreet Nybegynder
22. august 2008 - 13:21 #13
Under alle omstændigheer: Mange tak for hjælpen og god weekend!
Avatar billede hojben Novice
22. august 2008 - 13:40 #14
Bare smid et svar selv og accepter det. Det er top$ når alt ik går op i point :)
Avatar billede greenstreet Nybegynder
22. august 2008 - 22:21 #15
...Det gør jeg!