Avatar billede gunfar Nybegynder
19. august 2008 - 17:57 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

ingen kontakt til skærm fra pc er bundkortet defekt

Jeg kan ik få min pc/bundkort til at skabe kontakt til min skærm
mit spørgsmål er , er bundkortet hel defekt
min intern harddisk kører ok på anden pc
så formoder fejlen ligger på bundkortet kan det reddes på nogen måde
Avatar billede peet-49 Novice
19. august 2008 - 18:01 #1
Tag ram og evt. grafikkort ud og i et par gange, prøv så igen.
Avatar billede gunfar Nybegynder
19. august 2008 - 18:06 #2
har prøvet alt mulig  også at flytte ram og kort over fra anden pc
Avatar billede doit Nybegynder
19. august 2008 - 18:34 #3
Prøv skærmen på en anden PC..;-)
Avatar billede peet-49 Novice
19. august 2008 - 19:06 #4
Reeset bios på bundkortet.
Avatar billede gunfar Nybegynder
19. august 2008 - 19:49 #5
min skærm virker ok på anden pc,,

hvorledes  reseter man bios,, kender ikke lige detaljer herom

bær over med mig er kun "amatør" pc-reparatør
Avatar billede matcho Nybegynder
20. august 2008 - 08:27 #6
Tag det runde batteri ud som sidder på bundkortet i et pår minutter,husk og tage strømstik ud imens.
Avatar billede gunfar Nybegynder
20. august 2008 - 11:53 #7
prøver senere i dag  i aften  vedr. batteri
Avatar billede gunfar Nybegynder
20. august 2008 - 17:15 #8
så er det med batterie't prøvet uden at det hjalp
spørger at bedre viden kan det have noget med blæseren og den kasse der sidder under  har haft blæseren af helt ned ved bundkortet
Avatar billede matcho Nybegynder
20. august 2008 - 20:19 #9
Er det strømforsyningen du mener med blæser ved kasse, for det kan jo også være den der er gået,kan du høre eller se noget der starter når du trykker på startknappen.
Avatar billede gunfar Nybegynder
20. august 2008 - 23:29 #10
alt på min pc virker også strømforsyningen min intern harddisk , blæseren inde i pc ,ram og grafikkort
Det jeg mener med blæseren er at jeg har fået fortalt at det er der en del af
pc-erens "hjerne " sidder
Havde den afmonteret på et tidspunkt i dette forløb med rep af pc

Mit problem er at når jeg tænder for pc så viser skærmen .. no signal..og så sker der ellers ik mere

jeg prøver så at flytte diverse over på anden bundkort og så kører det hele incl skærm

Så fejlen ligger på før omtalte bundkort men kan ikke lokalisere fejlen og om det er en fejl der kan rettes

kan bios gøre noget her

kender ikke til at bruge Bios
Avatar billede matcho Nybegynder
21. august 2008 - 11:12 #11
Nej hjernen det er prosseren som sidder i rammen under køleren på bundkortet,men måske har du ikke fået monteret blæseren korrekt igen da den skal give et jævnt tryk på prosseren ellers virker den ikke.
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. august 2008 - 12:06 #12
har monteret blæseren korrekt det er speciel hægter som "næsten" ik kan monteres forkert,,,, men hvis jeg har monteret forkert hvad virkning har det

og den kører blæseren
Avatar billede matcho Nybegynder
21. august 2008 - 13:44 #13
Hvis ikke den har tryk nok på prosser kan den ikke starte op.
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. august 2008 - 13:57 #14
ikke hel med

alt undtagen skærm starter min h-disk starter

er der et eller andet med at der skal være noget i stil med fedt imellem
Avatar billede matcho Nybegynder
21. august 2008 - 16:38 #15
At hd starter er jo fordi der kommer strøm til mens skærmen jo skal have sendt noget fra cpu til grafikkort som så sender videre til skærm.
Du skal have et meget tyndt lag kølepasta på din cpu til og udjævne små revner og skabe kontakt så køleren kan transportere varmen væk.
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. august 2008 - 17:41 #16
kølepasta købes hos div pc forhandler  eller hvad og hvad skal man tage sig i agt for

kan jeg have drejet min køler 90 grader forkert ,,hvis ? er forstået
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. august 2008 - 17:51 #17
Det er ret nemt at se om der er eller ikke er god varmeoverførsel, da temperaturen vil hoppe 8-12 grader LIGE når man skifter fra idle til full load, hvis ikke man har ordentlig kontakt.
Stiger den langsomt, så er der god kontakt.

læst dette andet sted....
hvor kan jeg se temperaturen på cpu / køleren

så vil jeg kigge på denne pc jeg bruger lige nu for at lære lidt
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. august 2008 - 18:36 #18
kan jeg have drejet min køler 90 grader forkert ,,hvis ? er forstået

mente selvfølgelig 180 grader på bundfladen
Avatar billede matcho Nybegynder
21. august 2008 - 18:45 #19
Normalt kan man ikke sætte den forkert hvis det er den der fulgte med cpu,
temperatur kan man se i bios, men efter som du jo ikke kan få noget på skærmen er det jo ikke muligt
Ja kølepasta kan købes hos pc forhandlere,husk og rense cpu og køler inden du kommer nyt på.
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. august 2008 - 18:58 #20
sidder ved anden pc og så ville jeg prøve at bruge bios her og se temp på denne pc,, det var det mit ? gik på
Avatar billede gunfar Nybegynder
22. august 2008 - 17:22 #21
kan man vedhæftede billeder eller tegninger herinde

hvor kan jeg købe et nyt bundkort eller ny cpu
har fået at vide at det evt kan være på edbpriser.dk
noget med navn asrock og asus  samt se41 udgave
håber det er til at forstå

sender lidt omkring mit bundkort tekniske oplysninger:::

Motherboard Specifications, A7V8X-LA (Kelut)

Motherboard Description
Mb manufacturer name: ASUS A7V8X-LA

HP/Compaq name: Kelut-GL6E

CPU
Socket A

AMD Athlon XP

Core frequency up to Athlon XP 3200+

Chipset
VIA KM400A

VIA VT8237
Avatar billede gunfar Nybegynder
25. august 2008 - 19:19 #22
ingen der kan hjælpe her omkring køb af diverse
Avatar billede gunfar Nybegynder
01. oktober 2008 - 23:56 #23
ok