Avatar billede laban1977 Nybegynder
19. august 2008 - 11:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel stopper pludselig opdatering af formler/referencer

Jeg har opbygget en stor excel-model med mange referencer og specielt mange if-sætninger (vel ca. 500 referencer og 200-300 if-sætninger, hvor en del er "fler-leddet").

Mit problem er, at flere af mine referencer ikke længere opdaterer når jeg retter i cellen der henvises til... Hvis jeg stiller mig i cellen, hvor henvisningen er og trykker F2 efterfulgt af Enter, bliver cellens værdi rettet.

Under "options" står caculation til "automatic". (Det hjælper heller ikke at stå i sheets og trykke F9 der skulle opdatere, hvis der var valgt manuelle opdateringer af calculations).
Ved ikke lige hvad det betyder, men "iterations" under options står til maximum=500 og maximum change = 0,0001

Hvad kan jeg gøre?

/Laban1977
Avatar billede sager Nybegynder
19. august 2008 - 14:34 #1
Excel får problemer hvis regnearket bliver for "tungt". Mange if-, lopslag- og lign sætninger gør at regnearket ikke vil genberegne mere. En midlertidig løsning er at vælge søg og erstat og skriv = i begge felter (og vælg "hele workbook'en"). På den måde bliver alle felter genberegnet.
Avatar billede excelent Ekspert
19. august 2008 - 16:34 #2
prøv CTRL+ALT+F9
Avatar billede laban1977 Nybegynder
20. august 2008 - 11:47 #3
OK, jeg var bange for at problemet netop var Excels begrænsninger når regnearket bliver for tungt - er der ikke noget at gøre ved det, så man accepterer at det bliver tungt/tager lidt tid, men hvor alt stadig bliver genberegnet?

Godt fif med søg og erstat med =, men det skal ende med at være en brugervenlig model for excel-novicer, så i denne situation kan det desværre ikke rigtigt bruges...

/Laban1977
Avatar billede laban1977 Nybegynder
22. oktober 2008 - 16:34 #4
Lukket uden løsning af problem...

/Laban1977