Avatar billede gekko Nybegynder
19. august 2008 - 10:34 Der er 4 kommentarer

Brug forskellige embedded fonte i samme flash

Hejsa!

Jeg har en flash applikation, der skal bruge forskellige dynamiske fonte. Nogle gange skal den vises asiatiske fonte - andre gange bare normale bogstaver.

Jeg skal bruge nogle specifikke fonte - men de er meget store, når de bliver embedded. Derfor ville jeg gerne have lagt fontene ud i seperate swf'er, der kun bliver hentet, når jeg har brug for dem (mao: brugeren henter kun den font, han har brug for).

Jeg kan dog ikke få det til at fungere! Hvis jeg bruger "External libraries" virker fonten KUN, hvis jeg i mit text fields font felt har skrevet navnet på fonten, som jeg vil bruge plus en "*" (fx "Arial*"). Skriver jeg det, fungerer det perfekt - men kun med den éne font (og idéen er jo at jeg vil kunne bruge flere fonte).

Plz help - hvad skal jeg gøre? :-/

Thanks,
Geks
Avatar billede andersbro Nybegynder
20. august 2008 - 11:24 #1
Prøv at kigge på
http://nochump.com/blog/?p=20
Avatar billede gekko Nybegynder
27. august 2008 - 09:53 #2
Tak for dit svar! :)
Desværre bruger jeg AS 2.0 - så det hjælper mig ikke... :-/
Avatar billede andersbro Nybegynder
27. august 2008 - 10:41 #3
Har du prøvet at lave dine tekstfelter med kode?
var tekst:TextField = this.createTextField();
Så kan du dynamisk angive hvilken font du vil bruge. Men jeg ved ikke om det virker med fonte fra en loadet swf.

Alternativt kan du lave nogle forskellige udgaver af din .fla og lægge al koden i en ekstren .as fil, så du kun skal rette koden ét sted.
Avatar billede gekko Nybegynder
27. august 2008 - 12:57 #4
Heps - ja, jeg har prøvet med dynamisk genererede text fields, og det virker desværre ikke.

Jeg vil gerne have mulighed for at ændre fonten i run time - og hvis jeg bruger as-filer kan jeg kun gøre det compile time.