Avatar billede hanseman_luchter Nybegynder
18. august 2008 - 14:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af gæste-bruger på Cisco Aeronet

Findes der et 3.parts produkt som kan oprette gæste-brugere på et Aeronet ??
Jeg har Cisco's WCS hvor gæster oprettes via Lobby-account, men applikationen har nogle svagheder;
- Hvis man ønsker at oprette flere brugere, så gøres dette nemmest vha. en csv-fil. Men så afskriver man sig mulighed for at få automatisk genererede passwords.
- Det kunne være smart om receptionen kunne få udskrevet billetten sammen med navneskiltet; altså indtast navn, sæt flueben i "ønske om WiFi", og vupti er WPA-key genereret og synlig på navneskilt. Print. Alle er glade; IT, reception og gæst.
Hvis du har mistanke om at du kan programmere dig ud af problemmet, så giv endelig lyd.
Avatar billede renehinsch Praktikant
18. august 2008 - 15:15 #1
Generelt problem som kan løses med amigopod. Prøv at kigge på www.amigopod.dk. Webbaseret med egen RADIUS som Airespace slår bruger op i. Kører som VMware apliance i VMware Player/Server freeware. Egenoprettelse via SMS. Klar til integration med Airespace og andre platforme. Integration med Win AD. Oprettelse og kvittering kan tilpasses med egne felter.
Avatar billede hanseman_luchter Nybegynder
19. august 2008 - 12:16 #2
Super. Lyder nøjagtig som det jeg har brug for.
Var egentlig inde for at tilføje, at jeg har en D-Link DSA-3100 Ticket Printer stående, og og jeg på nogen måde kunne drage nytte af den.
Men du får fuld kredit for dit hurtige og fyldestgørende svar.
Tak
Avatar billede hanseman_luchter Nybegynder
19. august 2008 - 12:16 #3
Hvis jeg kan finde ud af at tildele dig de 200 point :-)
Avatar billede renehinsch Praktikant
19. august 2008 - 14:34 #4
Du har egentlig ingen brug for din ticketpriner mere. Med denne løsning kan du udelegere oprettelse til reception eller til den enkelte medarbejder via en web service. Det bliver loggget hvem der har inviteret hvem og du kan begrænse hvem der må oprette og hvilke roller. Hvis du skal bruge mere kontrol kan du tilføje en Bluesocket access controller som står for individuel tildeling af firewall rolle pr. gæstebruger type. Amigopod vil så via RADIUS parametre bestemme hvilken rolle brugeren får.
Mht til at lukke spørgsmålet tror jeg bare at du skal vælge acceptér svar :-)