Avatar billede minima Nybegynder
18. august 2008 - 13:49 Der er 7 kommentarer

Hvordan laves udvendig glød i Photoshop til brug i InDesign?

Jeg skal have lys omkring billede, der skal bruges i et InDesign dokument. Jeg prøver at gå ind i Photoshop under Lag, Lagtype, Udvendig glød. Men når jeg gemmer filen og sætter den ind i InDesign er der stadig ikke lys omkring. Billedet er fritlagt. Hvad gør jeg forkert? Tak for svar :-)
Avatar billede fluse Nybegynder
27. august 2008 - 01:14 #1
Hvorfor ikke bare lave din outer glow direkte i indesign?

sæt billedet ind, marker det. højreklik, vælg effects, vælg over glow.

Fluse
Avatar billede minima Nybegynder
28. august 2008 - 13:30 #2
Hej Fluse. Fin idé, men der står ikke noget om effekter når jeg højreklikker?!!? Hvad gør jeg så - kan ikke finde over glow??
Avatar billede fluse Nybegynder
02. september 2008 - 01:07 #3
mig der har stavet forkert, skulle jo være outer glow.

Men hvad version af Indesign sidder du med? er nemlig ikke sikker på om denne funktion er med i de lidt ældre versioner.

Fluse
Avatar billede minima Nybegynder
02. september 2008 - 08:34 #4
Jeg sidder med CS i en dansk version, men der er ikke noget, som lyder sådan overhovedet, når jeg højreklikker - ikke engang effekter?!
Avatar billede unistudio Nybegynder
24. september 2008 - 10:53 #5
Hej minima,
Effects-menu´en blev introdiseret i CS3. Det er derfor du ikke kan finde den.

Når du har fritlagt dit billede, har du så lavet en cliping path i photoshop?
Hvis det er det du har lavet, er det nemmeste at slette cliping path´en i din PSD-fil. Så burde effekten komme med når du henter filen ind i Indesign
Avatar billede minima Nybegynder
24. september 2008 - 11:54 #6
Hej Unistudio
Ja jeg har lavet clipping path i photoshop - men hvis jeg sletter den og indsætter billedet i InDesign, så kommer der jeg en helt hvid firkant/baggrund bag billedet - det skulle jo netop være frilagt, så jeg kunne sætte det ind på min mørke baggrund i InDesign, hvor det så ville se godt ud med en glød omkring.
Avatar billede unistudio Nybegynder
24. september 2008 - 15:23 #7
Hej igen,
Hvis du ctrl-klik på thumnail´en med den path som du har tegnet rundt det objektet som du vil ha' fritlagt (inde i Photoshop) så får du en selection istedet for en path. Så inverser du selectionen og sletter det som ligger rundt om objektet. Derefter vælger du selve laget (layer), høgre klik og vælg blending options og så outer glow:)

Jeg håber at du forstår det.