Avatar billede nickihansen Nybegynder
17. august 2008 - 19:04 Der er 26 kommentarer

Iphone på trådløst hjemmenetværk

Hej har lige købt mig en Iphone.

Har dog problemer med at koble den op på mit trådløse netværk herhjemme.

Det vil sige at jeg har haft logget min Iphone på nogle gange, men den holder sig kun på nettet i omkring 10 min.

Dette gælder både når jeg kører uden sikkerhed, med WPA og WPA2

størst held har jeg haft ved at tildele en fast IP-adresse til Iphone´s MAC-adresse, mens de andre computere på nettet kører DHCP men der logger den stadig af efter cirka 10 min.

Nogle herinde der har nogle gode råd.

Det skal lige siges at Iphoneén stadig ser netværket og "tilsyneladende" er tilsluttet. men der er ikke "hul" igennem til det store internet.
Avatar billede kox Nybegynder
17. august 2008 - 20:41 #1
Hvad er det for en type router? Kører du 2.0.1?
Jeg ruger min på primært 2 forskellige routere og det funker bare. Der kører det bare DHCP.
Nu er jeg ikke superekspert, men vil da mene at hvis du kører "standardopsætnin", dvs. modem ind i hytten som er forbúndet til routerens wan-port er der ingen problemer.
Avatar billede nickihansen Nybegynder
17. august 2008 - 20:54 #2
Jeg har en Link-sys router.
Hvad mener du med 2.0.1?

nej havde også besøg af en ven med iphone. han kunne godt komme på. mærkeligt
Avatar billede kox Nybegynder
17. august 2008 - 20:59 #3
Har hørt om et fabrikat router som har bøvl med at håndtere iPhone, men kan sg. ikke huske hvilket mærke.
Med det mærke skulle det hjælpe at ændre kanal på routeren. Du kan evt. også prøve at resette netværksindstillinger. Indstillinger > generelt > nulstil vælg netværk.
Har hørt om problemer med at logge på wep krypterede netværk på en D-link router. I sidste kan en gendannelse af iPhonen måske også gøre tricket.
Søg evt. mere inspiration på www.mobildebat.dk under iPhone sektionen eller på vildmedmac.dk
Avatar billede nickihansen Nybegynder
17. august 2008 - 21:03 #4
okay - ja har prøvet både at nulstille både iphone/router uden held.
har også læst det med at nogle routere ikke kunne med iphone. men det var ikke link-sys mener jeg.
min kryptering er WPA og ikke WEP - så det burde heller ikke være der problemet ligger. men tak for linket
Avatar billede kox Nybegynder
17. august 2008 - 21:05 #5
2.0.1 den version af software der er på mobilen. Indstillinger > generelt > om > Version (min er 2.0.1 (5B108)).
Mener det var en Linksys jeg hørte om med kanalen.
Ville prøve i følgende rækekfølge:
Reset netværksindstillinger på iPhonen.
Ændre kanal på routeren
Ændre fra wep til wpa kryptering.
Gendan iPhone via iTunes. Hvis det er en 3G fra Telia er der ingen problemer, hvis du har en 1. gen som her unlocked og jailbroken skal du passe lidt på… Hvis det er tilfældet se vildmedmac.dk i unlock sektionen.
Avatar billede nickihansen Nybegynder
17. august 2008 - 21:18 #6
Samme version her - altså 2.0.1 (5B108)
og det er en telia 3G fra i torsdags.

men prøver lige igen.
det tager bare 2 timer at gendanne iphonen mener jeg.
Avatar billede nickihansen Nybegynder
17. august 2008 - 21:22 #7
Hvordan gendanner jeg iphonen i itunes. er ny mac-bruger sååååååå
Avatar billede kox Nybegynder
17. august 2008 - 22:00 #8
Tilslut iPhone til computeren. iTunes starter op hvis den ikke allerede er det. Under fanen resume vælger du bare gendan.
Avatar billede kox Nybegynder
17. august 2008 - 22:01 #9
Nej tror du har ret. Mener det måske var netgear. Men det skader da ikke at ændre kanal i routeren.
Avatar billede nickihansen Nybegynder
17. august 2008 - 22:03 #10
nej har lige prøvet at ændre til kanal 11. det ville den bærbare ikke acceptere.

ved du om nogle kanaler er bedre end andre - lige nu er jeg tilbage på kanal 6 med en gendannet iphone. og den vil ikke på nettet.
Avatar billede kox Nybegynder
17. august 2008 - 22:11 #11
Nej har læst om det og en der havde løsningen på mobildeat, men kan ikke finde det igen. Måske du selv kan?
Avatar billede nickihansen Nybegynder
17. august 2008 - 22:40 #12
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=124405
var det den du tænkte på?

Synes bare ikke det hjalp mig videre
Avatar billede nickihansen Nybegynder
17. august 2008 - 22:45 #13
hvad er det der omtaltes som egde - er det vpn eller 3G eller?
Avatar billede kox Nybegynder
17. august 2008 - 23:25 #14
edge er en slags gprs bare lidt hurtigere. Altså en slags mellemting mellem gprs data og 3G. Telia er nogle af de få som tilbyder edge teknologi herhjemme. Deres edge net er relativt veludbygget i modsætning til deres 3G net. Det er nok ikke der du skal lede.
Hvem har du bredbånd hos?
Avatar billede kox Nybegynder
17. august 2008 - 23:39 #15
Avatar billede nickihansen Nybegynder
17. august 2008 - 23:52 #16
jeg har bredbånd hos clearwire. www.clearwire.dk

får det trådløst gennem en modtager i vinduet og router det så selv videre til mit eget trådløse netværk.

har lige prøvet at skifte alle channels - men uden resultat. så prøvede jeg at tildele iphonen en fast ip-adresse der tilknyttes den mac-adresse igen. så nu kører den vel den næste halve time.
men det burde ikke være nødvendigt at kører med fast ip-adresse skulle jeg mene
Avatar billede nickihansen Nybegynder
18. august 2008 - 00:15 #17
ja så gik den halve time og min iphone er hoppet af nettet igen. pudsigt :-(
Avatar billede kox Nybegynder
18. august 2008 - 13:23 #18
Jeg kan se du har oprettet en tråd på mobildebat. God ide :-)
Du tror det ikke, men nu har jeg rodet i over en time med at få forbindelse og virkeligt revet mig i håret og oplevet præcist de samme problemer som du selv har. I loggen på min router (SMC) kunne jeg se at iPhonen var med, men den stod ikke i DHCP tabellen. Meget frustrerende da min nu har virket i 5-6 måneder helt uden problemer.
Heldigvis hjalp en nulstilling af netværksindstillinger for mig...
Avatar billede kox Nybegynder
18. august 2008 - 13:26 #19
Altså nulstilling af iPhonen
Avatar billede nickihansen Nybegynder
18. august 2008 - 13:34 #20
ja jeg kan også se min i min routers log. men min computer står som være på med interface LAN mens min iphone står med en interface WLAN

betyder det mon noget
Avatar billede kox Nybegynder
18. august 2008 - 13:48 #21
Prøv at resette Routeren, iPhonens netværksindstillinger. Check at routeren har slået DHCP til. Og derefter connecte iPhonen igen. Hvad siger loggen så?
Avatar billede nickihansen Nybegynder
18. august 2008 - 14:45 #22
Har lige talt med telia - og mit mobildatatrafik E eller hvad det hedder virker nu. og i routeren er de begge på Wlan. men den har stadig ikke hul igennem

gode råd er dyre efterhånden synes jeg.
Avatar billede nickihansen Nybegynder
24. august 2008 - 23:29 #23
over and out
Avatar billede nickihansen Nybegynder
10. oktober 2010 - 09:06 #24
Tak
Avatar billede nickihansen Nybegynder
10. oktober 2010 - 09:07 #25
Læg et svar :-)
Avatar billede no24 Nybegynder
07. november 2011 - 18:21 #26
Hejsa, sidder med samme problem. Fandt du nogensinde en løsning bortset fra "over and put"?