Avatar billede steak Nybegynder
16. august 2008 - 13:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

har fået virus nogen der kan hjælpe?

Hej
jeg har fået en virus ind. eller tror da det må være en virus. aner ikke hvad det skulle være for en hvis det er.
nå men når jeg starter windows op går den nemlig i stå. Den starter fint op der til hvor jeg skal indtaste password. når jeg så har gjordt det går skærmen i sort. det eneste jeg kan se musen og så et vindue hvor der står:

Der opstod en script-fejl i internet explorer
der opstod en fejl i scriptet på denne side.
Linje: 30
tegn: 11
Fejl: slut på sætning var ventet
kode: 0
url: File:///c:/windows/system32/upl.htm
Vil du forsætte med at afspille scripts på denne side?

og så kan jeg trykke ja eller nej.
har prøvet at trykke på begge men der sker stadig ikke noget.

Nogen som ved hvad der er galt ? :)

lige et par ting i måske skal vide.

Køre vista ultimate.
har prøvet fejlsikker tilstand og virker heller ikke det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2008 - 13:58 #1
ctrl+alt+del og se om filen upl.htm ligger der.
Luk den ned ved at klikke på den og vælg afslut proces.

Kan du dette?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2008 - 14:00 #2
Avatar billede steak Nybegynder
16. august 2008 - 14:27 #3
Nej der ligger ingen fil som hedder det.
det ligger kun nogen som hedder
Csrss.exe
dwm.exe
onetouch.exe
svchost.exe
taskeng.exe
taskmgr.exe
winlogon.exe

- Er igang med at kigge på de game spørgsmål :-)
Avatar billede steak Nybegynder
16. august 2008 - 14:38 #4
har lige fundet ud af at jeg godt kan køre programmer hvis jeg bruger kør og jeg kan også godt komme på nettet. så det må bare være noget med jeg ikke kan se skrivebordet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2008 - 14:40 #5
Gå i kør og skriv explorer.exe og se hvad der så sker..?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. august 2008 - 15:53 #6
I skal lige vide at Steak fulgte op på Johns venlige reminder og lukkede blandt andet nogle 2 år gamle spørgsmål. Spørgsmål han ikke har lavet respons på i ja 2 år! Nu er de så lukket med ham selv som modtager af points og uden anden forklaring end en række .'er.

Det er tænkeligt at han allerede er blevet klogere men i skal nok ikke forvente at dette spørgsmål giver points til andre end Steak!
16. august 2008 - 16:38 #7
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede steak Nybegynder
16. august 2008 - 18:55 #8
her er lige såen en HJT log :)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 18:54:35, on 16-08-2008
Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16711)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\PROGRA~1\Maxtor\MANAGE~1\OneTouch.exe
C:\Windows\System32\drivers\svchost.exe
C:\Windows\explorer.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Windows\System32\IRW.exe
C:\Program Files\Boot Camp\KbdMgr.exe
C:\Program Files\Maxtor\OneTouch Status\MaxMenuMgr.exe
C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Windows\System32\regsvcm.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe
C:\Users\Morten\Program Files\DNA\btdna.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
C:\Program Files\Steam\Steam.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\WordWeb\wweb32.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Windows\System32\windllm.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\ieuser.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Users\Morten\Desktop\Downloads\HiJackThis.exe
C:\Windows\system32\DllHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.km-design.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: Shell=explorer.exe C:\Windows\system32\drivers\svchost.exe
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: DAEMON Tools Toolbar - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IRW] C:\Windows\system32\IRW.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apple_KbdMgr] C:\Program Files\Boot Camp\KbdMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mxomssmenu] "C:\Program Files\Maxtor\OneTouch Status\maxmenumgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RegSvcm] C:\Windows\system32\regsvcm.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" -scheduler
O4 - HKCU\..\Run: [BitTorrent DNA] "C:\Users\Morten\Program Files\DNA\btdna.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "C:\Program Files\Steam\Steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - Startup: WordWeb.lnk = C:\Program Files\WordWeb\wweb32.exe
O8 - Extra context menu item: &WordWeb... - res://C:\Windows\wweb32.dll/lookup.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JRE16~1.0_0\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JRE16~1.0_0\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {2D8ED06D-3C30-438B-96AE-4D110FDC1FB8} (ActiveScan 2.0 Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/cabs/as2stubie.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O23 - Service: Apple OS Switch Manager (AppleOSSMgr) - Unknown owner - C:\Windows\system32\AppleOSSMgr.exe
O23 - Service: Apple Time Service (AppleTimeSrv) - Apple Inc. - C:\Windows\system32\AppleTimeSrv.exe
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: MaxBackServiceInt - Unknown owner - C:\Program Files\Maxtor\Maxtor Backup\MaxBackServiceInt.exe
O23 - Service: MaxSyncService (NTService1) -  - C:\Program Files\Maxtor\Utils\SyncServices.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - NetGroup - Politecnico di Torino - C:\Program Files\WinPcap\rpcapd.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe

--
End of file - 7804 bytes
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2008 - 19:26 #9
Steak...
Giv lige en kommentar på denne:
Kommentar: james_t_dk

hmmm???
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2008 - 19:29 #10
Og Vista er ikke opdateret selv om det er st stykke tid siden SP1 kom ud...
ER automatiske opdateringer slået fra mon???
16. august 2008 - 21:52 #11
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...
16. august 2008 - 21:54 #12
Afinstaller

* BitTorrent DNA

Grrrrr... Det er jo lige meget hvor meget folk har på af sikkerhed/opdateringer. Hvis de først begynder at 'lege' med P2P programmer - eller retterer relutater derfra - så er det lige vidt !!!
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40284
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47308

via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...
---------------------------------------
16. august 2008 - 21:54 #13
Desuden mangler du ISÆR M$ ServicePack1 til Vista -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746 + efterfølgende WindowsUpdate !!!
Avatar billede steak Nybegynder
29. oktober 2008 - 15:13 #14
sry jeg lige har været afk i laaaang tid.!
men Karise larry gider du sende et svar så du kan få nogle point. :)
29. oktober 2008 - 19:03 #15
... dvs. ovenstående er nu klaret ?