Avatar billede foxskywalker Nybegynder
15. august 2008 - 10:19 Der er 8 kommentarer

Vista OE afsendelse af Billed filer

Heysan X-Perter

Jeg har en bekendt som har købt ny laptop med Vista (Yay! eller noget) E-Mailen er sat op som den skal, der er dog et problem.

Hvis hun vedhæfter et billede på mailen bliver den af en eller anden årsag omdøbt til .dat og er ikke læsbar af modtageren. Filen virker ikke har prøvet at omdøbe til .JPG igen men det hjalp ingeting

I hendes udbakke ser det ud som om det er et JPG der er sendt.

Jeg kan ikke finde nogle fejl i opsætningen af E-mail programmet, men kan det være hendes Mail udbyder der har et problem. Det skal siges at det først er startet efter hun fik den nye Laptop, ingen problemer med OE under XP på den gamle.

:(
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2008 - 12:44 #1
Det kunne også være modtageren, hvis e-mail program ikke er opsat til at modtage billeder i e-mails.

Prøv dette:
Åbn OE -> Funktioner -> Indstillinger -> Sikkerhed -> Fjern flueben i "Tillad ikke, at vedhæftede filer...." og i "Bloker billeder, og andet....."

Luk Programmet, og åbn det igen.
Hun kan nu prøvet at sende en e-mail med et vedhæftet billede til sig selv.

Hvis det funker, er det ikke hos hende selv problemet ligger, men derimod hos modtager.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
15. august 2008 - 13:16 #2
Det er ikke hos modtageren, det er ligegyldigt hvem hun sender til selv min arbejdsmail hvor jeg dagligt modtager filer
15. august 2008 - 15:06 #3
>Øhhh - I Vista hedder "Outlook Express" da "Windows Mail" ?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2008 - 16:36 #4
Og hun har prøvet at sende til sig selv?
Modtager hun så også en .dat fil?

Nu bruger jeg ikke Vista og Windows Mail, men måske den er sat op til at sende i RTF format?
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
21. august 2008 - 14:12 #5
Jeg kan se ud fra de mails jeg har modtaget at hun ikke sender i RTF format men HTML jeg prøver lige at få hende til at sende til sig selv for at se hvad der sker.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
21. august 2008 - 14:21 #6
Når hun sender til sig selv ser det normalt ud
Avatar billede vejmand Juniormester
21. august 2008 - 14:27 #7
Så virker det altså som om det er hos modtager problemet ligger....
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
21. august 2008 - 15:15 #8
Ja, men det er jo alle modtagerer, ikke kun en