Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
15. august 2008 - 10:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Korrektur i pdf fra indesign

Hej

Jeg vil gerne arbejde med pdf korrekturer, så min chef kan sngive rettelser til det dokument jeg har lavet i indesign og sender til ham i PDF. Jeg ved det kan lade sig gøre at markere rettelser i pdf´en, men på adobes hjemmeside ser det ud til at jeg skal lave en retteserver, hvilket virker meget kompliceret. Hvordan gør man?
Avatar billede kardinalen Novice
15. august 2008 - 18:33 #1
Han skal bare sætte markøren imellem de ord, som skal rettes og derefter skriver han bare det der skal skrives, så vil der automatisk laves en kommentar.
Han kan også bruge "select" værktøjet, markere et ord eller sætning og derefter højreklikke på det og "highlight" det, så kan du se hvor det er galt.
Begge løsninger kræver dog at du har den "rigtige" Acrobat, jeg tror ikke at du kan gøre det i readeren.
Håber at du forstod hvad jeg mener og kan bruge det til noget.
Avatar billede angelo Nybegynder
02. september 2008 - 14:56 #2
Har du prøvet at kigge på www.wealledit.com?
Det er en web applikation, som giver korrekturlæsere mulighed for at rette teksten direkte i InDesign dokumentet, ved blot at have en browser, hvilket sparer alle involverede rigtig meget tid.
Og så er det dansk udviklet...
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
02. september 2008 - 19:50 #3
havde glemt at give point
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
02. september 2008 - 19:50 #4
undskyld angelo, men som sagt var det løst med acrobat
Avatar billede angelo Nybegynder
02. september 2008 - 22:33 #5
Helt ok, Nikolaj, men WeAllEdit kan stadig forbedre jeres måde at arbejde på, så du sparer at skulle indsætte alle din chefs rettelser og han efterfølgende skal tjekke at alt er implementeret rigtigt i dokumentet.
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
03. september 2008 - 08:37 #6
ok! Det lyder da ret cool! Det vil jeg lige tjekke op på...men point kan jeg jo ikke rigtigt give...
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
03. september 2008 - 08:39 #7
ups, 1500 kr om måneden eller 35 kr pr. side! Det var da sindsygt... godt nok lyder det smart, men det er ikke lige til vores økonomi!